۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81280205
T T
۰ نفر

نعمت‌زاده: صنعتی سازی مسكن ضروری است

۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵
کد خبر: 81280205
نعمت‌زاده: صنعتی سازی مسكن ضروری است

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعتی شدن ساختمان امری ضروری است و باید در این بخش از روش های سنتی فاصله گرفت.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع ‌رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت‌زاده در هفتمین سفر استانی هیات دولت به استان اردبیل در مراسم افتتاح شركت آذرساروج، افزود: سبك‌سازی و مقاوم‌ سازی مسكن جزو سیاست‌های دولت یازدهم است.

وی ضمن تأكید بر صنعتی سازی ساخت و ساز و تاثیر آن بر كاهش قیمت تمام شده مسكن، افزود: شاید اجرای روش‌های سنتی برای ساخت مسكن در مكان‌های خاصی مناسب باشد اما برای اكثر مردم مناطق مختلف كشور ‌باید راه‌های ساخت ارزان‌تر و مقاومت‌تری را انتخاب كنیم.

وی با بیان اینكه شركت آذرساروج با اقدامات خود سعی دارد تا با بهاء كمتر و كیفیت بالاتر مسكن‌های مناسبی در اختیار مردم قرار دهد، افزود: دانش فنی و مهندسی واحدهای ساخته شده توسط این شركت در داخل و خارج از كشور به خوبی قابل صادرات است.

نعمت زاده ادامه داد: وجود مواد اولیه ارزان قیمت، نیروی كار جوان پتانسیل خوبی برای صنعتی سازی ساختمان است.

وی با بیان اینكه فراوانی مواد اولیه عدم نیاز كشور به واردات را بدنبال دارد از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواست تا در چنین طرح‌هایی مشاركت كنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاكید بر لزوم ایجاد واحدهای تحقیق و پژوهش (R&D) در كنار واحدهای صنعتی ساخت و ساز مسكن، افزود: با انجام این اقدام، جزییات و فنون مربوط به ساخت و ساز مسكن صنعتی را می‌توان به فعالان این بخش به خوبی آموزش داده و نتایج آن را دید.

اقتصام(1)1574**1558
۰ نفر