۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۳
کد خبر: 81275849
T T
۰ نفر
عضو شوراي اسلامي ورزنه: گردشگري اقتصاد اين شهر را متحول مي كند

اصفهان- ايرنا- عضو شوراي اسلامي شهر ورزنه گفت: گردشگري يكي از راهكارهاي برون رفت مردم شهر ورزنه از شرايط اقتصادي نامطلوب است و اقتصاد اين شهر را متحول مي كند.

به گزارش ايرنا، ماشاءالله شفيعي روز يكشنبه در نشست خبري افتتاح بزرگترين مجموعه كوير نوردي ايران در اصفهان اظهار كرد: افتتاح اين مجموعه گردشگري علاوه بر اشتغالزايي موجب رونق توليدات صنايع دستي و كاهش مهاجرت جوانان از اين شهر مي شود.

وي با بيان اينكه كشاورزي و دامداري شغل اصلي مردم اين منطقه بود، افزود: با خشك شدن رودخانه زاينده رود اقتصاد مردم اين منطقه به شدت آسيب ديد.

وي با اشاره به وجود جاذبه هاي طبيعي و تاريخي در ورزنه خاطر نشان كرد: مردم اين منطقه به مهمان نوازي مشهور و مشتاق استقبال از گردشگران در اين شهر هستند.

شفيعي به نقش گردشگران در ابقاي صنايع دستي و سنت هاي ديرين مردم اين ديار اشاره كرد و گفت: احياي صنعت دستي 'كاربافي' و تشويق زنان به پوشيدن چادرهاي سپيد از نتايج توسعه گردشگري خواهد بود.

وي از بيكاري به عنوان يكي از معضلات جدي اين شهر نام برد و ابراز اميدواري كرد توسعه گردشگري گام موثري در حل اين مشكل ايفا كند.

به گزارش ايرنا، ورزنه شهري از توابع بخش بن رود در شهرستان اصفهان است.

اين شهر در منتهي اليه رودخانه زاينده رود واقع شده و در سالهاي اخير به دليل خشك شدن زاينده رود، از لحاظ اقتصادي به شدت آسيب ديده است.

كارشناسان در سالهاي گذشته براي گذر از اين بحران ايجاد مشاغل جايگزين كشاورزي در اين منطقه را خواستار شده اند.

طرح هاي اشتغالزايي زيادي در اين سالها مورد بررسي قرار گرفته است اما به نظر مي رسد گردشگري به عنوان يك صنعت پاك و حامي محيط زيست مي تواند راهگشاي مشكل معيشتي مردم اين منطقه باشد.

بزرگترين مجموعه كوير نوردي ايران، با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در هفته دولت در اين منطقه افتتاح خواهد شد.

پ/7135/ 607