۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶
کد خبر: 81275793
T T
۰ نفر
ضرورت ایجاد نوآوری و خلاقیت در صنعت فناوری اطلاعات

تهران - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فرآیند تولید نوآور و ایجاد حرفه های نو در صنعت فناوری اطلاعات ضرورتی است كه امروز باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، علی اصغر توفیق در اولین نشست هم اندیشی فعالان صنعت نرم افزار كشور كه با حضور مسئولان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، اساتید و جمعی از صاحبان و فعالان این صنعت برگزار شده بود، گفت: پرداختن به موضوع ارتقا سهم صنعت فناوری اطلاعات در توسعه اقتصادی كشور امروز باید بیش از هر زمان دیگری با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تلاش می كنیم تا با تدوین برنامه ها و سیاستگذاری های مناسب و در سایه برگزاری چنین نشست هایی از نزدیك در جریان مشكلات و معضلات فعالان صنعت نرم افزار قرار بگیریم و با تعامل دو جانبه از نقطه نظرات آنان در جهت بهبود فرآیندها و اقدامات لازم در این صنعت بهره مند شویم.

وی با تاكید بر اینكه مسئولیت های اجتماعی باید بیش از پیش در جامعه تسری یابد، تصریح كرد: متاسفانه رعایت اصل حقوق مالكیت معنوی در صنعت فناوری اطلاعات به خوبی اجرا نمی شود كه این مهم توجه بیشتری را به لحاظ فرهنگ سازی و توجه از سوی مسئولان و دست اندركاران را می طلبد.

توفیق با ضرورت پرداختن بیشتر به مولفه های نوآوری و خلاقیت در این صنعت، خاطرنشان كرد: ایجاد نوآوری در بخش نرم افزاری و صنعت فناوری اطلاعات به مراتب سهل تر و سریع تر از بخش سخت افزار است چرا كه این بخش نیازمند ابزارهای خاص است اما در بخش نرم افزار این خلاقیت می تواند پویاتر و با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، شناسایی راهكارها و اقدامات لازم را برای ارتقا این صنعت مهم برشمرد و خطاب به فعالان این صنعت گفت: با كمك ایده ها و نظرات فعالان اقتصادی صنعت IT و بخش خصوصی می توان به راههای نوینی دست پیدا كرد.

توفیق افزود: راه اندازی سامانه ستاد و نماد اعتماد از دیگر اقداماتی است كه وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای ارتقا صنعت فناوری اطلاعات در بخش صنعت، معدن و تجارت به اجرا درآورده و چندین طرح دیگر نیز از این دست در دست اقدام است.

اقتصام(1)1574**1558