۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 81275576
T T
۰ نفر

ديپلماسي هنر نافذترازديپلماسي سياسي است

۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 81275576
ديپلماسي هنر نافذترازديپلماسي سياسي است

شيراز-مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس با اشاره به اينكه وجه غالب اقتصاد كشورهايي كه در بازار فرهنگي حضور دارند، انتقال بينش و تفكرات خود با استفاده از ابزار هنر است گفت: امروز ديپلماسي هنر نافذتر از ديپلماسي سياسي است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس ،احمد همتي بوشهري در نمايشگاه هنر وزارت گردشگري مالزي زبان هنر را زبان مشترك تمام فعاليت ها دانست و افزود: در عالم هنر با كمترين هزينه مي توان بيشتري ارزش افزوده را ايجاد كرد به طوري كه امروز يك هنرمند با 200 دلار مي تواند خالق يك اثر دو ميليون دلاري باشد.

وي گفت: امروز برخي مناطق و كشورها با برگزاري نمايشگاه هاي فرهنگي سالانه ميليون ها دلار سود كسب مي كنند كه غفلت از اين موضوع آسيب هاي اقتصادي فراواني به دنبال دارد.

همتي با اشاره به حجم گسترده و بالاي گردش مالي اقتصاد هنر در جهان در سال گذشته خواستار توجه جدي به هنر در جهت ارتقاي بخش فرهنگ و اقتصاد شد.

وي همچنين برگزاري نمايشگاه هاي هنري هنرمندان ايران در خارج از مرزها را الزامي دانست و ادامه داد: اين نمايشگاه ها فرصت آشنايي هنرمندان با هنر ديگر كشورها و تجربه اندونزي را فراهم مي كند غناي فرهنگي در تعامل فرهنگي است و در تعامل فرهنگي مي توان نقاط قوت ساير كشورها را در جهت ارتقاي فرهنگ خودي به كار گرفت.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: با استفاده از هنر مي توان وارد ساير عرصه هاي بين المللي شد و فرهنگ مي تواند مسير ساير تعاملات با ديگر كشورها از جمله تعاملات اقتصادي را هموار كند.

وي بيان كرد: در اين فضا كشوري بالنده و برنده است كه از داشته هاي فرهنگي خود به نحو مطلوب تري استفاده كند.

همتي بوشهري گفت: شيراز از ديرباز مهد هنر بوده است و حضور بيش از 200 هزار هنرمند و اهل فرهنگ در فارس و فعاليت ده ها انجمن هنري نشان دهنده الفت ساكنان استان فارس با هنر است.

وي افزود: يكي از مشكلات استان فارس نبود مراكز نمايشگاهي كافي براي حضور هنرمندان و نمايش آثار آنها است كه البته اقداماتي از قبيل ساخت تالار بزرگ مهر در دست اقدام است و داراي سالن هاي تخصصي از جمله سالن تئاتر و موسيقي است كه طبق طرح قرار است در يك دوره 36 ماهه به بهره برداري كامل برسد.

شش هنرمند استان فارس در نمايشگاه چهار روزه هنر وزارت گردشگري مالزي حدود 40 اثر نقاشي و نقاشي خط را در معرض ديد عموم قرار داده اند.

ابراهيم خضري،علي رضا كريمپور، محمدعلي بهمن پور، مجيد رستگار، سميرا پورتقي و شيما فروزان پور هنرمندان شيرازي شركت كننده در اين نمايشگاه هنري مالزي هستند.

اين هنرمندان براي دومين بار در قالب قرارداد همكاري هاي فرهنگي و تبادل هنري بين انجمن هنر مالزي و انجمن هنرهاي تجسمي و سنتي استان فارس آثار خود را در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار داده اند.

در نمايشگاه هنر وزارت گردشگري مالزي هنرمندان 11 كشور حضور دارند.ك/1

7374 /675