۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81275470
T T
۰ نفر

قرارداد تركمن چای، این بار در بندر تركمن

۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81275470

گرگان - ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی گلستان ما نوشت: تفكیك و واگذاری برخی از قطعات زمین یك واحد تولیدی در بندر تركمن به گونه ای در دست انجام است كه قرارداد تركمن چای را تداعی می كند.

به گزارش ایرنا، گلستان ما به نقل از تركمن سسی نوشت: در روزهای اخیر خبرهایی در رابطه با تفكیك كارخانه روغن و پنبه شهید باهنر در بندر تركمن به گوش می رسد، در این زمینه شنیده شده كه با رایزنی اعضای شورای شهر بندر تركمن قرار است سهم شهرداری از این تفكیك 25 درصد باشد.

در این رابطه دو نكته وجود دارد، نكته اول این كه چرا به جای 30 درصد اعضای شورای اسلامی شهر بندر تركمن روی دریافت سهم 25 درصدی زمین این كارخانه به توافق رسیده اند. نكته دوم اینكه مدیر كارخانه مذكور سهم شهرداری از قطعات تفكیكی را از بدترین نقاط زمین یاد شده در نظر گرفته است.

بر اساس بررسی های ارزش ریالی قطعات پیشنهادی به شهرداری بسیار اندك و غیرموجه است و با توجه به موقعیت بسیار مناسب زمین و ارزش افزوده ای كه بعد از تفكیك زمین كارخانه به قطعات كوچكتر حاصل می شود، این توافق می توانست به گونه ای دیگر رقم بخورد.

در اوایل دهه 80 نیز در زمان تفكیك زمین كارخانه جین بندر تركمن شورای اسلامی شهر وقت به جای دریافت سهم از زمین با دریافت مبلغی پول منافع واقعی بندر تركمن را به باد داده بودند، هر چند این مبلغ ناچیز به حساب شهرداری واریز شد اما بدیهی است كه در صورت دریافت سهم زمین منافع آن نیز به مراتب برای شهروندان بندر تركمنی بیشتر بود.

سوال اساسی ما در این مقطع از اعضای حق طلب شورای اسلامی شهر بندر تركمن این است كه شما كه از هر فرصتی استفاده كرده و قرارداد اسكله را یك قرارداد ظالمانه خطاب می كنید، چرا راضی شده اید یك قرارداد تركمن چای دیگر را به مردم این شهر تحمیل كنید.

سایت گلستان ما در پایان خطاب به خوانندگان خود ابراز نظر كرده است: تفكیك این اراضی با رعایت ضوابطی از جمله مفاد ماده 101 قانون شهرداری ها صورت می گیرد.

2729