۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 81270734
T T
۰ نفر
واگذاری زمین به شركت های خارجی در منطقه آزاد ارس مجاز شد

تبریز - ایرنا - مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: با تصویب هیات دولت، واگذاری زمین به شركت های خارجی در این منطقه آزاد مجاز شده است.

محسن خادم عرب باغی سه شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینكه برخی از سرمایه گذاران خارجی تمایلی به شراكت با سرمایه گذاران ایرانی ندارند، اظهاركرد: این تصمیم به منظور جذب سرمایه گذاران گرفته شده است.

وی با اشاره به مزایای فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد، گفت: با ایجاد زیرساخت های مناسب درصدد پاسخگویی به انتظارات معقول و منطقی سرمایه گذاران هستیم.

خادم عرب باغی، با بیان اینكه جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج به خصوص آذری زبان ها از رویكردهای منطقه آزاد ارس است، اظهاركرد: با رفع تحریم ها و حل مسایل بانكی روند توسعه این مناطق شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی بر لزوم تولید صادرات محور تاكید كرد و گفت: كشورهای مشترك المنافع به دلیل همجواری با منطقه آزاد ارس بازار مناسبی برای تولیدات این منطقه هستند.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: مسایل سیاسی بین روسیه و امریكا فرصت مناسبی برای در اختیار گرفتن بازار این كشور فراهم كرده است.

وی با توجه به رشد تولید در منطقه آزاد ارس، توسعه زیرساخت های حمل و نقل را ضروری دانست و افزود: نیاز به احداث فرودگاه در این منطقه به شدت احساس می شود.

خادم عرب باغی با اشاره به ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ارس، گفت: با توسعه امكانات رفاهی، اقامتی و خدماتی شاهد ورود گردشگران بیشتری به منطقه خواهیم بود.

منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس در استان آذربایجان شرقی و در مجاورت سه كشور جمهوری نخجوان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

7232/587
۰ نفر