۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۳۷
کد خبر: 81270266
T T
۰ نفر
وزارت امور خارجه تكمیل مراحل تشكیل دولت جدید عراق را تبریك گفت

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه ای اعلام كرد جمهوری اسلامی ایران موفقیتهای بدست امده در تحقق انتخاب روسای سه گانه عراق و طی شدن روند تكمیل مراحل تشكیل دولت جدید بر اساس زمانبندی پیش بینی شده در قانون اساسی این كشور را به مردم , حكومت و مرجعیت عراق تبریك می گوید .

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در این بیانیه افزوده شده است: جمهوری اسلامی ایران از مجموعه گامهای برداشته شده در مسیر تكمیل روند سیاسی در عراق و برگزاری موفق سومین دوره انتخابات پارلمانی این كشور حمایت می كند.

همچنین در این بیانیه آورده شده است: اصول و مبانی مورد توجه و تاكید جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعیین نخست وزیر و تشكیل دولت جدید عراق از ابتدا بر مولفه های قانون اساسی و قانون انتخابات , رهنمودهای مرجعیت عالی و توافق در هم پیمانی ملی مبتنی بوده است .

در بیانیه وزارت امورخارجه تصریح شده است: بر همین اساس از تعیین هرچه سریعتر اعضای كابینه توسط نخست وزیر و طی شدن مراحل اخذ رای اعتماد در مجلس ملی عراق حمایت می كند .

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه خاطر نشان كرده است: بدیهی است جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته كمكها و حمایتهای خود را از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم و همچنین تقویت ثبات و امنیت آن كشور ادامه خواهد داد و از نقش مرجعیت عالی و همه نیروهای سیاسی عراق در حفظ وحدت ، حاكمیت ملی و تسریع در روند تكمیل پروژه شكل گیری دولت جدید قدردانی می كند.

سیام(1)1429 **1449
۰ نفر