۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۱۸
کد خبر: 81270120
T T
۰ نفر

اجرای سیرك حیوانات در خراسان رضوی ممنوع می شود

۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۱۸
کد خبر: 81270120
اجرای سیرك حیوانات در خراسان رضوی ممنوع می شود

مشهد - ایرنا - مدیر كل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از ممنوع شدن اجرای برنامه های سیرك حیوانات در این استان از 16 شهریور ماه خبر داد.

حمید صالحی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: این اقدام با هدف حمایت از حقوق حیوانات و برای نخستین بار در كشور در این استان انجام می شود.

وی افزود: این اقدام همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) به عنوان نماد رافت و مهربانی و ضمانت آهو توسط آن حضرت و در راستای رعایت حقوق حیوانات از 16 شهریور ماه امسال انجام خواهد گرفت.

او گفت: از این پس اجازه اجرای برنامه به هیچ سیركی كه برای اجرای برنامه از حیوانات استفاده می كند، در این استان داده نخواهد شد و سیرك ها مجاز خواهند بود برنامه های حركات آكروباتیك و سرگرم كننده دیگر را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به روند خشك شدن اثر ملی - طبیعی دریاچه بزنگان خراسان رضوی افزود: این دریاچه از ارزش زیستی بسیار در منطقه برخوردار است كه به دلیل سالها خشكسالی و كم آبی منطقه بالادست دریاچه به نام 'اولنگ' و نیز كشاورزی در این محدوده دچار كمبود آب و خشك شدن شده است.

صالحی گفت: برای حمایت و حفاظت از این دریاچه پیشنهاد تشكیل كارگروه نجات دریاچه بزنگان به ریاست استاندار و عضویت سازمانهای متولی به استانداری خراسان رضوی ارائه شده است.

وی همچنین به متخلفین حوزه شكار و صید و متجاوزان به محیط زیست در این استان هشدار داد و افزود: نگهداری گونه های تحت حفاظت و خارج از نظارت این اداره جرم محسوب شده و برخورد قانونی با آن انجام می شود./2

7496 /664
۰ نفر