۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۴
کد خبر: 81270060
T T
۰ نفر
35 درصد توليد ناخالص كشور در استان تهران تحقق پيدا مي كند

تهران بزرگ -ايرنا - مديركل برنامه و بودجه استانداري تهران گفت: با وجود اين كه تنها 17 درصد جمعيت كشور در استان تهران سكونت دارند، 35 درصد توليد ناخالص كشور در اين استان تحقق پيدا مي كند.

به گزارش ايرنا محمد علي قائمي روز سه شنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان شهريار افزود: براي پاسگويي به نيازهاي استان تهران زير ساخت هاي اين استان با پيگيري استاندار تهران از رديف بودجه 11 به رتبه هفتم ارتقا پيدا كرد و اين مساله بيانگر توجه دولت تدبير و اميد به حل مشكلات استان است.

مدير كل برنامه و بودجه استانداري تهران گفت: ساليانه در اين استان 27 هزار ميليارد تومان ماليات وصول مي شود كه نياز است از محل وصول ماليات حداقل يك هزار ميليارد تومان به اين استان اختصاص پيدا كند كه در حال حاضر از منابع بودجه كشوري حدود 500 ميليارد تومان سهم استان تهران است كه جوابگوي نيازهاي حداقلي استان نيست.

وي اظهار كرد: با توجه به گستردگي شهرستان شهريار مديريت شهري و سياسي در سطح بسيارعالي است و به منظور تامين و ساخت بيمارستان 313 تخت خوابي امام خميني(ره) سه ميليارد تومان براي آغاز پروژه اين بيمارستان به صورت اعتبار ويژه از طرف استانداري اختصاص يافته است كه در مجموع اعتبار فاز اول بيمارستان از منابع استاني بالغ بر هشت ميليارد تومان است.

عباس علي درياني معاون قضايي و رييس شوراي حل اختلاف استان تهران نيز در اين جلسه گفت: شوراهاي حل اختلاف تاكنون يكصد هزار پرونده را مورد رسيدگي قرار دادند و با توجه به اين كه فرهنگ صلح و سازش در ايران اسلامي بسيار ارزشمند است، روحانيت ميتواند در اين رسالت بزرگ شوراهاي حل اختلاف را ياري كند.

وي افزود: در استان تهران بيش از 480 نفر از روحانيون و علماي بزرگ در شوراهاي حل اختلاف، با بهره گيري از فرهنگ اصيل صلح و سازش و آشتي در اسلام مسايل مراجعين را بدون ارجاع به دادگستري حل كنند.

وي افزود: به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش 10 مركز شوراي حل اختلاف در مناطق مورد نياز شهرستان شهريار و دفاتر ائمه جمعه استقرار پيدا مي كند.

همت الله حاجي زاده فرماندار شهريار نيز در اين جلسه گفت: درب اتاق مسوولان براي پاسخگويي به نياز مردم بايد باز باشد كه مردم بتوانند مشكلات خود را با مديران به طور مستقيم در ملاقات هاي هفته اي مطرح كنند و پاسخ لازم را بگيرند.

وي تاكيد كرد: امروز مردم در دولت تدبير و اميد از من و شما مدير انتظار دارند كه به در خواست و نيازهاي آنها توجه كنيم و بازرسي فرمانداري براي پيگيري و نظارت بر عملكرد دستگاه ها و شكايت هاي مردمي به طور جد نظارت خواهند كرد.

فرماندار شهريار خاطر نشان كرد: طي هشت ماه گذشته 490 جلسه در غالب 10 هزارو 700 مصوبه مشكلات و نياز هاي شهرستان مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفته است و در اين مدت چهار هزار نفر از شهروندان محترم شهرستان در ملاقات هاي هفتگي ديدار چهره به چهره مشكلاتشان مورد رسيدگي قرار گرفته است.

م/ 7409/ 699
۰ نفر