۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۱
کد خبر: 81269804
T T
۰ نفر
آزادگان سربداران نهضت امام خميني (ره) هستند

قم - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران قم گفت: آزادگان سربداران نهضت امام خميني (ره) و سربازان عزيزي براي رهبر معظم انقلاب اسلامي هستند.

به گزارش ايرنا، 'سيد جواد هاشمي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: آزادگان با ايثار، مجاهدت، شكيبايي، صبر و بردباري خود، مرد ميدان كارزار بودند و به نداي امام لبيك گفتند.

وي با بيان اينكه آزادگان آبروي ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران را حفظ كردند، گفت: آنها سختي ها و شكنجه هاي دوران اسارت در زندان هاي رژيم بعثي صدام را تحمل كردند اما كلامي عليه امام خميني (ره) و نظام بر زبان نياوردند و دشمن هيچگاه نتوانست آنها را از هدف و راهشان بازدارد.

وي خاطر نشان كرد: در استان قم 589 نفر آزاده داريم كه به همراه خانواده هايشان دو هزار و 454 نفر هستند كه از اين تعداد 18 نفر جزو نخبگان استان هستند و نيز 11 نفر از آزادگان استان به شهادت رسيده اند.

هاشمي، همچنين درباره برنامه هاي سالروز ورود آزادگان به كشور اظهار كرد: 24 تا 26 مرداد ماه دستگاه هاي اجرايي استان از كارمندان آزاده تجليل كرده و به ديدار خانواده هاي معظم آزادگان استان مي روند.

وي گفت: به همين مناسبت يكشنبه آينده (26 مرداد) پس از نماز مغرب و عشا مراسمي در مجتمع فرهنگي امام خميني (ره)، جنب گلزار شهداي علي ابن جعفر (ع) با سخنراني معاون اول قوه قضاييه برگزار و از خانواده هاي معظم شهداي آزاده استان تجليل مي شود و در حاشيه اين مراسم نمايشگاه عكس از ورود آزادگان به كشور و نيز نمايشگاه كتاب داير خواهد شد.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم به نقش رسانه ها در مقابله با تهاجم فرهنگي اشاره كرد و گفت: رسانه ها در تبيين و گسترش فرهنگ ايثار و شهادت نقش بسزايي دارند.

وي همچنين سالروز شهادت شهيد 'محمود صارمي' خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در 17 مرداد سال 1377 به دست طالبان در افغانستان را گرامي داشت و اين روز را به اصحاب رسانه تبريك گفت و از خدمات آنها در اطلاع رساني و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه قدرداني كرد.

هاشمي در بخش ديگر سخنانش با اشاره به كشتار بي رحمانه كودكان و زنان در فلسطين اشغالي و جنايت هاي داعش در منطقه اظهار كرد: اين جنايات بدون حمايت هاي آمريكا و انگليس و تفكر وهابي امكان پذير نيست.

وي با اشاره به سخنان امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: اسراييل بايد از بين برود و آمريكا نيز هيچ غلطي نمي تواند بكند و امروز مردم ايران يقين بدانند كه با بودن رهبري مقتدر، فهيم، متفكر و تحليلگر مسائل روز، هيچ چيزي نظام جمهوري اسلامي ايران را تهديد نمي كند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران قم خاطر نشان كرد: امروز بيداري اسلامي در منطقه به بركت خون شهيدان به وجود آمده است.

'رسول خادم' رييس خانه مطبوعات استان قم در اين جلسه پيشنهاد داد تا يادواره اي براي شهيد 'محمد مهدي شريفي' خبرنگار ايرنا در قم كه در 23 اسفند ماه 1364 در جبهه هاي حق عليه باطل به شهادت رسيد، برگزار شود؛ مزار اين شهيد در قطعه 9، رديف سه، شماره 350 گلزار شهداي علي ابن جعفر (ع) قرار دارد.

26 مرداد ماه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي در سال 1369 است. ك/2

7406/ 550/