۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 81269417
T T
۰ نفر
ساماندهي خدمات دهي به محيط پيراموني منطقه ويژه پارس برنامه اساسي وزارت نفت است

بوشهر - ايرنا- مشاور اجتماعي وزير نفت گفت: ساماندهي خدمات دهي صنعت نقت به محيط پيراموني منطقه ويژه اقتصادي انژي پارس به عنوان يكي از برنامه هاي اساسي وزارت براي كسب رضايت مندي حداكثري ذي نفعان است.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس روزسه شنبه به نقل از اميرطالبيان درنشست تخصصي بررسي تدوين سند راهبردي توسعه منطقه ويژه پارس درتعامل با استان بوشهرافزود: بدون ترديد توسعه متوازن اين منطقه در گرو مشاركت و همدلي همگاني است كه با تدابير وزير و مديران صنعت نفت دراين منطقه محقق خواهد شد.

وي اضافه كرد: با توجه به اهميت اين سند راهبردي تدوين آن با نگاه كلان و استراتژيك و با همراهي و تعامل بسيار ارزنده بين صنعت نفت و مردم و مسوولان منطقه به بهترين شكل ممكن تدوين مي شود.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انژي پارس در اين نشست گفت: توسعه متوازن اين منطقه به عنوان پايتخت انرژي كشور با تدوين سند راهبردي توسعه منطقه ويژه پارس در تعامل با استان بوشهر تحقق مي يابد.

مهدي يوسفي افزود: با توجه به نقش تعامل سازنده صنعت و محيط پيراموني در پيشرفت اهداف كلان كشور، كسب رضايت مندي ذي نفعان و محيط پيراموني صنعت نفت با برنامه ريزي اصولي دست يافتني است و اين رضايت مندي مي تواند در كمك به پيشرفت و توسعه بيش از پيش صنعت در منطقه ويژه پارس نقش آفرين باشد.

وي با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي تدوين سند جامع راهبري توسعه منطقه ويژه پارس در تعامل با استان بوشهر افزود: طرح جامع و اين سند راهبردي مي تواند مسير توسعه متوازن را هموار كند.

يوسفي بيان كرد: برطرف كردن دغدغه هاي زيست محيطي در كنار ساير مسائل مردم اين مناطق از اولويت هاي اساسي سازمان منطقه ويژه پارس است كه با تعامل استان بوشهر برطرف خواهد شد.

مديرعامل منطقه ويژه پارس سرعت بخشي و تسهيل در پيشرفت پروژه ها و همچنين كاهش هزينه ها را از مهمترين مولفه هاي مثبت اين سند برشمرد و ادامه داد: با تدوين نهايي اين سند شرايط براي ارتباط و تعامل سازنده صنعت و استان بوشهر بيش از گذشته مهيا خواهد شد.

سند راهبردي توسعه منطقه ويژه پارس در تعامل با استان بوشهر در12 محور و هفت گروه از سوي موسسه مطالعات بين المللي انرِژي در دست بررسي و تدوين است.

طرح هاي توسعه ميدان گازي پارس جنوبي در شهرستان هاي عسلويه و كنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست و تاكنون 10 فاز از 24 فاز اجرا شده آن به بهره برداري رسيده و روزانه بيش از 300 ميليون مترمكعب گاز توليد مي كنند. ك/1

539