۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8126766
T T
۰ نفر

غزه در آتش و خون/

۲۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8126766
غزه در آتش و خون/ تجلی مقاومت مردم غزه به روایت قرآن کریم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/25 سیاسی.غزه.قرآن تهران- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایلاف، پایداری ومقاومت اهالی غزه در برابر یکی از قویترین ارتشهای جهان که با وجود مجهز بودن به پیشرفته ترین سلاحهای آمریکایی، کاری جر کشتن زنان، کودکان و سالمندان از دستش برنمی آید، چیزی جز اعجاز الهی نیست.
به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، ایلاف در مقاله ای در این باره آورده است: آیات قرآن کریم به شکل باورنکردنی در مورد اهالی قهرمان غزه صدق می کند که از ارتش رژیم صهیونیستی نمی هراسند و با صبر و پایداری از مردم سرزمین خود که محاصره و گرسنگی پایداریشان را بیشتر می کند، دفاع می کنند.
این مقاومت را جز قرآن کریم نمی تواند تفسیر کند، آن جا که فرموده است: ای کسانی که ایمان آوردهاید اگر خدا را یاری کنید یاریتان میکند و گامهایتان را استوار میدارد و کسانی که کفر ورزیدند نگونساری بر آنان باد و خدا اعمالشان را برباد داد. این بدان سبب است که آنان آنچه را خدا نازل کرده است، خوش نداشتند و خدا نیز کارهایشان را باطل کرد. مگر در زمین نگشتهاند تا ببینند فرجام کسانی که پیش از آنها بودند به کجا انجامیده است. خدا، زیر و زبرشان کرد و کافران را همانند این کیفرها در پیش است چرا که خدا سرپرست کسانی است که ایمان آوردهاند ولی کافران را سرپرست و یاری نیست. (محمد : 7 - 11).
به نوشته ایلاف، اهالی غزه، کلام پروردگارشان را به گوش جان شنیدند و بر بلا و مصیبت صبر کردند و خداوند نیز در مقابل، یاری شان کرد و گامهایشان را در مقابله با دشمن صهیونیستی استوار کرد.
مردم غزه این سخن الهی را فراموش نمی کنند و می دانند که پیروزی خدا نزدیک است: آیا پنداشتید که داخل بهشت میشوید، حال آنکه هنوز مانند آنچه بر سر پیشینیان شما آمد بر سر شما نیامده است. آنان دچار سختی و زیان شدند و به هول و تکان درآمدند تا جایی که پیامبر خدا و کسانی که با وی ایمان آورده بودند گفتند پیروزی خدا کی فرا خواهد رسید. بدان که پیروزی خدا نزدیک است.( سوره بقره آیه 214 ) ایلاف با طرح پرسش هایی ادامه داد: به راستی اهل غزه چنین قدرت فوق العاده در پایداری واستقامت را از کجا آورده اند؟ چگونه است که نیروهای مقاومت هر روز ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیستی را که روزانه دهها نفر از مردم این شهر را به شهادت می رساند، به ذلت می کشند؟ درباره راز این مقاومت شگفت خداوند عزوجل در سوره انفال آیه 12 می فرماید : هنگامی که پروردگارت به فرشتگان وحی میکرد که من با شما هستم پس کسانی را که ایمان آوردهاند، ثابت قدم بدارید بزودی در دل کافران وحشت خواهم افکند پس فراز گردنها را بزنید و همه سرانگشتانشان را قلم کنید.
ایلاف خاطرنشان کرد: این آیه کریمه برای ما وحشت صهیونیستهای قاتل، ناتوانی آنها را در ادامه جنگ زمینی، قدرت نیروهای مقاومت در مقابله با آنها و ضرورت ناتوان کردن آنها از حمل سلاح برای کشتن زنان وکودکان را روشن می کند.
به راستی چرا نیروهای مقاومت شهادت در راه خدا را برمی گزینند و چنین با شجاعت به دفاع از سرزمینشان برمی خیزند؟ قرآن کریم در سوره انفال آیات 15 و 16 می فرماید:ای کسانی که ایمان آوردهاید هر گاه در میدان نبرد به کافران برخورد کردید که به سوی شما روی میآورند به آنان پشت مکنید و هر که در آن هنگام به آنان پشت کند مگر آنکه هدفش کنارهگیری برای نبردی مجدد یا پیوستن به جمعی دیگر از همرزمانش باشد قطعا به خشم خدا گرفتار خواهد شد و جایگاهش دوزخ است و چه بد سرانجامی است.
ایلاف افزود: خداوند در این آیه از مجاهدین در راه خود می خواهد که در هر زمان ومکانی به دشمن پشت نکنند و نگریزند بلکه در میدان بمانند و مقاومت کنند مگر اینکه برای دشمنان کیدی و کمینی در نظر داشته باشند و یا به سمت گروهی برای یاری گرفتن بشتابند زیرا در غیر این صورت مورد غضب الهی قرار خواهند گرفت.
این پایگاه اینترنتی عرب زبان تصریح کرد: در مورد موشکهای شلیک شده از سوی مقاومان به سمت شهرک های صهیونیست نشین که چنین رعب و وحشت در دل آنها افکنده است سادگی محض است اگر تصور کنیم این موشکهای ساده و معمولی و کارکرد آنها در لرزاندن قلوب صهیونیستها به دلیل مهارت و تجربه نیروهای مقاومت است بلکه همه اینها نتیجه مدد الهی است. چنان چه در آیه بعدی سوریه انفال آمده است: شما آنان را نکشتید بلکه خدا آنان را کشت و چون ریگ به سوی آنان افکندی تو نیفکندی بلکه خدا افکند آری خدا چنین کرد تا کافران را مغلوب کند و بدین وسیله مومنان را به آزمایشی نیکو بیازماید قطعا خدا شنوای داناست.
ایلاف متذکر می شود: به راستی دلیل تشتت نیروهای اسرائیلی وعجز آنها در برابر مقاومت چیست ؟: ذلکم وان الله موهن کید الکافرین ( انفال : 18 ).
ماجرا این بود و بدانید که خدا نیرنگ کافران را سست میگرداند .
ارتش رژیم صهیونیستی در چشم مجاهدین مقاومت چگونه به نظر می آید؟ چرا با وجود اینکه کارشناسان جنگی روزها از قدرت ارتش اسرائیل سخن می گویند قادر نیستند دلیل شکست آن را در برابر مقاومت برای ما توضیح دهند؟ در سوریه انفال آیات 43 و 44 آمده است: ای پیامبر یاد کن آنگاه را که خداوند سپاه دشمن را در خوابت به تو اندک نشان داد و اگر ایشان را به تو بسیار نشان میداد قطعا سست میشدید و حتما در کار جهاد منازعه میکردید ولی خدا شما را به سلامت داشت چرا که او به راز دلها داناست و آنگاه که چون با هم برخورد کردید آنان را در دیدگان شما اندک جلوه داد و شما را نیز در دیدگان آنان کم نمودار ساخت تا خداوند کاری را که انجام شدنی بود تحقق بخشد و کارها به سوی خدا بازگردانده میشود .
خداوند می فرماید:ای محمد(ص ) به یاد آور هنگامی که خداوند در خواب دشمنان را در چشمت کوچک کرد و وقتی ایشان موضوع را به یاران خود فرمودند با وجود اینکه تعدادشان از دشمن کمتر بود دلهایشات قوی شد. واگر خداوند شمار دشمنان را بیشتر نشان می داد یاران پیغمبر می هراسیدند و میدان جنگ را ترک می کردند و شکست می خوردند زیرا این طبیعت بشری است که از تعداد بسیار می هراسد و وقتی پیامبر و یارانش در بیداری و در واقعیت با دشمن رو به رو می شوند کافران را اندک می یابند و به پیروزی می رسند.
خداوند مومنان را در آیات 45 تا 47 سوره انفال چنین توصیه می کند: ای کسانی که ایمان آوردهاید چون با گروهی برخورد میکنید پایداری ورزید و خدا را بسیار یاد کنید باشد که رستگار شوید و از خدا و پیامبرش اطاعت کنید و با هم نزاع مکنید که سست شوید و مهابت شما از بین برود و صبر کنید که خدا با شکیبایان است و مانند کسانی مباشید که از خانههایشان با حالت سرمستی و به صرف نمایش به مردم خارج شدند و مردم را از راه خدا باز میداشتند و خدا به آنچه میکنند احاطه دارد.
و در مورد ضرورت مهیا کردن سلاح و اسباب جنگ برای حمایت از مردم و میهن، نیز قرآن کریم در آیه 60 سوریه انفال می فرماید: هر چه در توان دارید از نیرو و اسبهای آماده بسیج کنید تا با این تدارکات دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنان دیگری را جز ایشان که شما نمیشناسیدشان و خدا آنان را میشناسد بترسانید و هر چیزی در راه خدا خرج کنید پاداشش به خود شما بازگردانیده میشود و بر شما ستم نخواهد رفت.
در ادامه مقاله ایلاف آمده است: در خصوص صلح با دشمن این روزها بسیار می شنویم بدون اینکه بدانیم هدف آنها چیست.کشورهای عربی و اسلامی بسیاری را می بینیم که اشغال می شوند و سپس گروهی می آیند و دم از صلح و قبول اشغالگری و ذلت می زنند.
خداوند در این خصوص در آیه 61 سوره انفال می فرماید: اگر به صلح گراییدند تو نیز بدان گرای و بر خدا توکل نما که او شنوای داناست.
یعنی اگر آنها پیشنهاد صلح دادند اگر مصلحت شما در آن بود بپذیرید.
اما براستی چه منفعتی در توافق حماس با رژیم صهیونیستی است که محاصره می کند اشغال می کند و مردم غزه را از آب و غذا و دارو محروم کرده است. کدام صلحی به ادامه اشغال فلسطین و غصب سرزمین مسلمانان و آوراه کردن و قتل اهل آن دعوت می کند؟ صلح مورد نظر در این آیه صلح پیروزمندانه است پس از این که سرزمین غصب شده را باز پس گرفتیم و دشمن را به ذلت کشاندیم آن گاه اگر تصمیم گرفت در کنار ما و در حمایت ما زندگی کند با اراده خود صلح را بپذیریم .
این سخن خداوند پس از آیه کریمه ای که ما را به آماده سازی نیرو فرا می خواند آمده است که نشانگر آن است که صلح مورد اشاره صلح از موضع قدرت است نه از موضع ذلت.
در مورد دفاع از نفس و حتمی بودن پیروزی الهی در آیات 65 و 66 سوریه انفال در قرآن مجید آمده است: ای پیامبر مومنان را به جهاد برانگیز اگر از میان شما بیست تن شکیبا باشند بر دویست تن چیره میشوند و اگر از شما یکصد تن باشند بر هزار تن از کافران پیروز میگردند چرا که آنان قومیاند که نمیفهمند اکنون خدا بر شما تخفیف داده و معلوم داشت که در شما ضعفی هست پس اگر از میان شما یکصد تن شکیبا باشند بر دویست تن پیروز گردند و اگر از شما هزار تن باشند به توفیق الهی بر دو هزار تن غلبه کنند و خدا با شکیبایان است .
می فرماید،ای پیامبر مومنان را برای مبارزه تشویق کن نمی فرماید برای قتل و کشتن بلکه می فرماید برای قتال و دفاع از خود و کودکان و زنان و دارایی ها و باز پس گیری عزت و کرامت.
سپس خطاب به مومنین می فرماید: 10نفر از شما اگر صبر پیشه کنید بر 100 نفر از دشمن غلبه خواهید کرد و اگر 100 نفر باشید بر هزار نفر از آنها یعنی هر تعداد که باشید بر 10برابر آنها پیروز می شوید.
و در آیه دیگری می فرماید: با آنان بجنگید خدا آنان را به دست شما عذاب و رسوایشان میکند و شما را بر ایشان پیروزی میبخشد و دلهای گروه مومنان را خنک میگرداند و خشم دلهایشان را ببرد و خدا توبه هر که را بخواهد میپذیرد و خدا دانای حکیم است. آیا پنداشتهاید که به خود واگذار میشوید و خداوند کسانی را که از میان شما جهاد کرده و غیر از خدا و فرستاده او و مومنان محرم اسراری نگرفتهاند معلوم نمیدارد و خدا به آنچه انجام میدهید آگاه است.(سوره توبه آیات 14 و 15 ) خداوند همچنین طرح و نقشه جهاد و چگونگی مبارزه با دشمن را که بر هیچ آتش بس و تعهدی پایدار نیستند در آیه 5 سوره توبه چنین بیان می کند: پس چون ماههای حرام سپری شد مشرکان را هر کجا یافتید بکشید و آنان را دستگیر کنید و به محاصره درآورید و در هر کمینگاهی به کمین آنان بنشینید پس اگر توبه کردند و نماز برپا داشتند و زکات دادند راه برایشان گشاده گردانید زیرا خدا آمرزنده مهربان است.
یعنی مشرکین را بکشید همانطور که آنها هزاران نفر از شما را به شهادت رساندند و به اسارت ببرید و همه جا در کمین آنها باشید.
قرآن، عدم تعهد و وفاداری دشمنان به وعده هایشان و پایبندی به توافقنامه ها را بیان می کند که اگر بر شما مسلط شوند هرگز به شما رحم نمی کنند و شماره 197 ساعت 14:07 تمام
۰ نفر