۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۱۶
کد خبر: 81266137
T T
۰ نفر
فرماندار بوكان: تقويت انجمن هاي مردم نهاد باعث كارآمدي دولت مي شود

بوكان، مهاباد - ايرنا - فرماندار بوكان گفت: تقويت انجمن هاي مردم نهاد و توسعه آنها در جامعه موجب كارآمدي دولت و مشاركت حداكثري مردم در امر حكومتداري مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جمال خسروي روز شنبه در جلسه هم انديشي سازمانهاي مردم نهاد افزود: جامعه مدرن امروزي را نمي توان با روش هاي سنتي اداره كرد زيرا ما هم اكنون در جوامع فوق العاده پيچيده اي زندگي مي كنيم كه درهم تنيدگي فن آوري هاي پيشرفته صنعتي، ارتباطي و اطلاع رساني با حيات فردي و انساني، آن را با سبك زندگي گذشته به شدت متمايز كرده است.

وي گفت: هر چه تعداد و تنوع سازمان هاي مردم نهاد بيشتر و در عين حال كارآمدتر باشند، آن جامعه توسعه يافته تر خواهد بود.

خسروي ادامه داد: روش درست اداره جوامع مدرن، استفاده از ظرفيت هاي انساني سازمان هاي مردم نهاد است تا منجر به شكل گيري سرمايه هاي اجتماعي شود.

فرماندار بوكان با اشاره به رويكرد دولت نسبت به سمن ها افزود: در دولت دكتر روحاني توجه خاصي به انجمن هاي مردم نهاد شده و وجود اين تشكل ها راهگشاي حل مشكلات دولت در زمينه هاي مختلف به شمار مي آيند.

مديرعامل موسسه عرفان بوكان در ادامه اين جلسه در مورد نقش و جايگاه موسسه هاي غيردولتي گفت: اين موسسات مي توانند همكار خوبي براي دولت ها محسوب شده و در كنار اينكه به عنوان هميار دولت به حساب مي آيند مي توانند منتقد دولت نيز به شمار آيند.

عبدالعزيز مولودي افزود: سازمان هاي غيردولتي مي توانند جلوي فساد دولتها را گرفته و در كنار آن همدرد مردم نيز باشند.

در شهرستان بوكان تعداد 30 انجمن غيردولتي فعال وجود دارد كه بيشتر آنها در زمينه هاي آسيب هاي اجتماعي و امورخيريه فعاليت دارند.

شهرستان بوكان با 227 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي و 184 كيلومتري مركز استان واقع شده است .

7510/584/581