۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۳
کد خبر: 81265760
T T
۰ نفر
فرهنگ سازي اهداي خون توسط بانوان در استان اردبيل ضرورت دارد

اردبيل - ايرنا - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري اردبيل بر لزوم فرهنگ سازي اهداي خون توسط بانوان در اين استان تاكيد كرد.

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از انتقال خون اردبيل ، ماريا موسوي در آيين تجليل از اهدا كنندگان خون اردبيل گفت: 49.56 درصد جمعيت استان را بانوان تشكيل مي دهند و با اين وجود تبليغ براي جلب مشاركت اين تعداد قابل قبول نيست.

وي علت مقاومت بانوان را در شرايط جسماني و ترس از اهدا دانست و افزود: با اين وجود بايد اطلاع رساني كافي از سوي پزشكان در زمينه بي ضرر و بي خطر بودن اهداي خون صورت بگيرد.

وي اظهار كرد: هر فرد در اهداي خون به صورت كامل با معاينه و مشاوره پزشكي سلامت خود را مورد آزمايش قرار مي دهد و اين امتيازي است كه به ويژه براي بانوان بايد اطلاع رساني شود.

وي افزود: هر جا بانوان اقدام به مشاركت در امري كرده اند نتايج و خروجي مثبتي در پي داشته و فعاليت بانوان زمينه ساز رشد و توسعه بوده است.

وي همچنين به نقش تربيتي بانوان در خانواده ها تاكيد كرد و گفت: بانوان مي توانند به مانند الگوي مناسبي براي فرزندان و حتي همسران خود فعاليت خاصي را در خانواده ها فرهنگ سازي كنند.

موسوي بيان كرد: چنين نقشي در پيشبرد بسياري از برنامه ها مي تواند مورد توجه باشد.

وي افزود: دفتر امور بانوان استانداري در 14 محور برنامه هاي خود را تقسيم بندي كرده كه يكي از آنها فعاليت هاي بشردوستانه و آموزش و فرهنگ سازي است.

وي گفت: فعاليت بانوان استان در حوزه هاي بشر دوستانه قابل توجه است و در مقوله اهداي خون به صورت جدي نيازمند فرهنگ سازي است.

در اين آيين از 40 بانوي اردبيلي كه در نيمه اول ماه مبارك رمضان اقدام به اهداي خون كرده بودند با اهداي لوح سپاس تجليل شد.

594/530