۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۴۶
کد خبر: 81264071
T T
۰ نفر
امام جمعه نهاوند: وحدت منشا اقتدار و قدرت جامعه اسلامي است

نهاوند – ايرنا -امام جمعه نهاوند گفت: اساس اسلام بر وحدت است به گونه اي كه در عبادات آن نيز مانند نماز جمعه و جماعات كه نمايش دهنده اقتدار مسلمانان است تاكيد شده است .

به گزارش ايرنا امام جمعه نهاوند روز پنجشنبه در نشست خبري با خبرنگاران افزود: وحدت در جامعه منشا قدرت است و نشان دهنده اجتماع عظيم مسلمانان لذا بايد اصل وحدت در جامعه همواره مد نظر قرارگيرد.

وي با اشاره به فلسفه نماز جمعه در جامعه اسلامي گفت: فلسفه نماز جمعه نمايش قدرت و وحدت مسلمين حول محور ولايت است كه ميتواند اقتدار و قدرت واقعي را به رخ دشمن بكشاند .

وي با اشاره به اهميت اطلاع رساني صحيح در جامعه اسلامي گفت: يكي از مواردي كه خبرنگاران بايد به آن توجه جدي داشته باشند بحث اطلاع رساني درست و صحيح مي باشد زيرا آثار هر عمل در كارنامه انسان ضبط مي شود و او بايد روزي بر كارهاي خود پاسخگو باشد.

وي فرق خبرنگاران متعهد در جامعه اسلامي را با خبرنگاران جامعه غربي در اطلاع رساني درست عنوان كرد و گفت: يك خبرنگار در جامعه اسلامي به اطلاع رساني به هر شيوه معتقد نيست زيرا مي داند كه انتشار مطالب دروغ كه باعث خدشه به جامعه اسلامي است براي او مسئوليت اخروي نيز دارد اما در غرب بدين گونه نمي باشد.

وي در پاسخ به وضعيت فرهنگي شهرستان نيز گفت: وضعيت شهرستان نهاوند به لحاظ فرهنگي اگر چه رضايت بخش نمي باشد اما در مقايسه با بسياري از شهرها از وضعيت خوبي برخوردار است كه لازم است بيش از آين به وضعيت فرهنگي توجه شود.

وي افزود: امروز آخرالزمان است و طبق روايات اسلامي آخر الزمان بدترين دوره هاست زيرا وسايل گناه در مقايسه با ديگر دوره ها بيشتر آماده است و جوانان را تحت تاثيرتهاجم فرهنگي قرار مي دهد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي نهاوند با بيان راهكارهاي پيشنهادي خود براي نجات جونان از خطر تهاجم فرهنگي افزود: براي تقويت جوانان در برابر تهاجم فرهنگي دشمن لازم است مباني اعتقادي آنان را تقويت كرده و با خطرات اين گونه تهاجم آشنا سازيم تا آنان نيز با احساس مسئوليت توطئه هاي فرهنگي دشمن را خنثي كنند .

شهرستان نهاوند در 105 كيلومتري جنوب استان همدان قرار دارد.

7526/2624