۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۹
کد خبر: 81263811
T T
۰ نفر
واكنش اتحاديه اروپا به تصميم مسكو در تحريم غرب - حق اتخاذ تدابير تنبيهي داريم

تهران- ايرنا- اتحاديه اروپا روز پنجشنبه در نخستين واكنش به تصميم مسكو براي ممنوعيت واردات برخي اقلام غذايي از اروپا و آمريكا اعلام كرد: حق اتخاذ تدابير تنبيهي عليه روسيه محفوظ است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروكسل، «فردريك ونسان» سخنگوي كميسيون اتحاديه اروپا كه بازوي اجرايي اتحاديه اروپا است، گفت: اين يك تصميم كاملا سياسي است و ما پس از نشست كميسيون اروپا، مطمئنا به آن واكنش نشان خواهيم داد.

وي افزود: تصميم مسكو در پي تحريم هاي غرب در قبال الحاق شبه جزيره كريمه به روسيه اتخاذ شده است و مسكو بايد بداند كه اتحاديه اروپا مصمم است به اوضاع بحراني در اوكراين پايان دهد.

«ديميتري مدوديف» نخست وزير روسيه روز پنجشنبه واردات مواد غذايي از جمله لبنيات، گوشت و سبزيجات از كشورهاي تحريم كننده روسيه را ممنوع اعلام كرد.

پوتين روز چهارشنبه با امضاي دستور ويژه اي با نام تدابير ويژه اقتصادي براي تامين امنيت روسيه، ممنوعيت واردات برخي اقلام غذايي را براي اجرا ابلاغ كرد.

پوتين به دولت دستور داد واردات محصولات كشاورزي و مواد خام از كشورهاي تحريم كننده روسيه را محدود يا متوقف كنند.

وي واردات محصولات كشاورزي، مواد خام و هرگونه مواد غذايي از كشورهاي تحريم كننده روسيه اعم از شركت ها يا مقامات يا شهروندان اين كشور را به مدت يك سال ممنوع كرد.

آمريكا و اتحاديه اروپا به بهانه حمايت روسيه از بحران اوكراين و الحاق كريمه به روسيه و به منظور مجازات اين كشور در ماه هاي اخير چند بسته تحريمي را عليه روسيه اعمال كردند.

رسانام**9041**1545
۰ نفر