۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81263750
T T
۰ نفر
«مهارت شغلی» رویكرد جدید آموزشی  مدارس «سما» اعلام شد

ساری-ایرنا- رییس سازمان مركزی مدارس دانشگاه آزاد اسلامی كشور (سما) بر ترویج آموزش مهارت های شغلی به دانش آموزان مدارس وابسته به این سازمان تاكید كرد و گفت:سما برای تحقق این امر برنامه ریزی مدونی در مدارس خود پیاده خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ' احمد قلی زاده ' روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره اختراعات و پژوهش های دانش آموزان سما كشور در قائمشهر افزود: برای جبران كمبود امكانات آزمایشگاهی و كتابخانه ای مدارس سما از امكانات و فضاهای موجود واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد : به همین منظور كلوپ علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای عضویت دانش آموزان پژوهشگر و مخترع تشكیل می شود تا دانش آموزان از طریق عضویت در این كلوپ بتوانند از فضای كتابخانه و آزمایشگاه دانشگاه ها استفاده كنند.

رییس سازمان مدارس دانشگاه آزاد كشور همچنین از تشكیل كمیته پژوهش مدارس سما خبر داد و گفت : دانش آموزان مخترع و مبتكر با عضویت در این كمیته از فرصت و فضا برای تبادل نظر و بررسی طرح های پژوهشی برخوردار خواهند شد.

وی افزود : حمایت سازمان سما از دانش آموزان مخترع و پژوهشگر در قالب عضویت افراد در این كمیته خواهد بود.

قلی زاده خروجی آینده مدارس سما را افراد ماهر و كاردان برشمرد و گفت: امروزه دیگر برای اشتغال و توسعه ، داشتن مدرك ملاك نیست بلكه باید همگام با گرفتن مدرك علمی از نظر كارایی نیز افراد دارای توانمندی باشند.

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی كشور هم در این مراسم بر تبدیل دانشگاه آموزش محور به مجموعه پژوهش محور و كارآفرین تاكید كرد.

' ابراهیم وشاقانی فراهانی ' گفت : مدارس سما می توانند در زمینه پرورش دانش آموزان پژوهشگر و تحویل آنها به دانشگاه ها بسیار نقش آفرینی كنند.

نهمین جشنواره اختراعات و پژوهش های دانش آموزان سما كشور از روز گذشته در قائمشهر آغاز شد.ك/2

7329/1654/1104
۰ نفر