۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۵۶
کد خبر: 81263749
T T
۰ نفر
معاون دفتر مقام معظم رهبری: فرهنگ مقاومت به واسطه انقلاب اسلامی گسترش یافت

مشهد - ایرنا - معاون دفتر مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: انقلاب اسلامی ایران مهمترین عامل گسترش فرهنگ مقاومت در دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین 'حسن قمی' روز پنجشنبه در مراسم پایانی هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج كشور در مشهد افزود: چندی پیش سندی سری مربوط به یكی از تحقیقات آمریكایی ها منتشر شد كه در آن به بررسی عوامل دخیل در قدعلم كردن برخی كشورها نظیر ایران، هند، چین و روسیه در مقابل اراده آمریكا پرداخته بود.

وی گفت: در جمع بندی این تحقیق، انقلاب اسلامی ایران به عنوان عامل گسترش فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر استكبار جهانی معرفی شده بود.

معاون دفتر مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه ادامه داد: با اینكه در این جنایات بالغ بر 11 هزار نفر شهید یا مجروح شدند اما فلسطینیان دست از مقاومت برنداشتند و رژیم صهیونیستی را به زانو درآوردند.

او گفت: ایرانیان باید با توسل به فرهنگ اسلامی و رضوی و پرهیز از به حاشیه رانده شدن، به فرهنگ مسلط و پویا نه تنها در جهان اسلام بلكه در تمام دنیا تبدیل شوند.

حجت الاسلام قمی افزود: در دهه اخیر ایران همواره در مجامع علمی مطرح و در علوم گوناگون نظیر نانوتكنولوژی و انرژی هسته ای در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه پیشتاز بوده است.

وی گفت: برای تاثیرگذاری در عرصه های بین المللی نباید به این دستاوردها و پیشرفتهای علمی اكتفا كرد بلكه همواره باید به فكر فتح قله های پیشرفت و ترقی بود.

او در ادامه با اشاره به اینكه صنعت گردشگری به عنوان یكی از مولفه های مهم و تاثیرگذار در عرصه های بین المللی مطرح است افزود: كشور ما به واسطه وجود بارگاه منور رضوی از ظرفیتهای خوبی در این زمینه برخوردار است.

معاون دفتر مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: سالانه بالغ بر سه میلیون زائر از كشورهای عراق، عربستان و آسیای میانه برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد سفر می كنند.

وی افزود: از این ظرفیت می توان در راستای گسترش فرهنگ اسلامی رضوی در عرصه های جهانی بهره گرفت.

قمی همچنین گفت: اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از كشور سفیران فرهنگی تمدن بزرگ ایران اسلامی در صحنه های فراملی هستند لذا باید با ترویج فرهنگ اصیل ایرانی به پویایی این فرهنگ كمك كنند.

هشتمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از كشور كه 11 مرداد در تهران آغاز شده بود امروز در مشهد به كار خود پایان داد.ك/2

/ 684/ 7505/660
۰ نفر