۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۴۲
کد خبر: 81263178
T T
۰ نفر

حفاظت از منابع طبيعي كشور نيازمند عزم ملي است

۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۴۲
کد خبر: 81263178
حفاظت از منابع طبيعي كشور نيازمند عزم ملي است

اراك - ايرنا- رييس طرح و برنامه، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منابع طبيعي كشور گفت: حفاظت از منابع طبيعي و استفاده درست از ذخاير گياهي، زميني و آبي نيازمند حضور همگاني و عزم ملي است.

' يوسف عليزاده ' شامگاه چهارشنبه در آيين اختتاميه جشنواره عكس منابع طبيعي استان مركزي افزود: 136 ميليون هكتار منابع طبيعي در كشور وجود دارد كه عكس و ثبت لحظه ها مي تواند در حفاظت از آنها موثر باشد.

وي ادامه داد: منابع طبيعي متعلق به همه اعصار و نسلهاي آينده است كه براي حفظ آن در سطح كلان نياز به عزم ملي است و جشنواره عكس تمرين بزرگي براي حفاظت از اين منابع است.

رييس طرح و برنامه، روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منابع طبيعي خاطر نشان كرد: ارسال هر عكس ارسال يك نگاه و سليقه و سوژه به منابع طبيعي است.

وي افزود: منابع طبيعي متعادل كننده اكوسيستم و پشتوانه كشاورزي است كه نقش بي بديلي در كنترل آبهاي هرز ايفا مي كند.

وي گفت: اداره منابع طبيعي بايد با اجراي برنامه‌هاي آموزشي و ترويجي، انگيزه حفاظت از منابع طبيعي را در بين اقشار مختلف جامعه تقويت كرده و زمينه مشاركت بيشتر مردم در امر حفاظت از عرصه‌هاي طبيعي را فراهم سازد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي نيز از برگزاري جشنواره مستند راديو و تلويزيوني منابع طبيعي در استان مركزي خبر داد و گفت: اين جشنواره با همكاري منابع طبيعي و صدا و سيماي اين استان برگزار مي شود.

يوسف يوسفي افزود: يك هزار و 500 نفر در جشنواره عكس منابع طبيعي استان مركزي شركت كردند كه از اين تعداد 300 نفر به مرحله نيمه نهايي راه يافتند و 30 اثر برتر انتخاب شد.ك/2

716/559/ 684
۰ نفر