۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۱۹
کد خبر: 81257115
T T
۰ نفر
اقامت بيش از 10 هزار مسافر در استان سمنان در تعطيلات اخير

سمنان - ايرنا - مدير كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان سمنان از اقامت بيش از 10 هزار مسافر در اين استان در هفت روز گذشته خبر داد.

'محمدحسين بحرالعلومي' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در يك هفته گذشته كه مقارن با تعطيلات عيد سعيد فطر بود، 10 هزار و 482 مسافر در اين استان اقامت كردند.

وي افزود: بيش از دو هزار نفر از اين تعداد در مراكز اقامتي شامل هتل، مهمانپذير، هتل آپارتمان و اماكن اقامتي خصوصي و استيجاري و 273 نفر نيز در كمپ هاي موقت اقامت كردند.

وي با اشاره به اقامت دو هزار و 688 نفر در مدارس استان، اظهار داشت: پنج هزار و 238 مسافر نيز در چادرهاي مسافرتي اقامت داشتند.

بحرالعلومي با بيان اينكه بيشترين ميزان بازديد از جاذبه‌هاي استان به ترتيب به چشمه علي دامغان، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاتي و پارك آبشار مهدي شهر اختصاص داشت، گفت: پنج هزار و 565 نفر در اين مدت از چشمه علي دامغان بازديد كردند.

وي افزود: بيش از چهار هزار نفر از آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني و بيش از يك هزار نفر نيز از پارك آبشار مهدي شهر بازديد كردند.

مدير كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان سمنان گفت: در مجموع در يك هفته گذشته 17 هزار و 236 نفر از موزه ها، مراكز تاريخي، تفريحي و توريستي اين استان بازديد كردند.ك/3

7342/599