۳ مرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۲۲
کد خبر: 81250122
T T
۰ نفر
سفيرايران درايتاليا: سكوت جهاني فاجعه بارتر از بمباران غزه است

رم - ايرنا - جهانبخش مظفري سفير جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا سكوت جهاني را فاجعه بار تر از حملات گسترده زميني و هوايي رژيم صهيونيستي بر سر مردم بي دفاع غزه خواند.

به گزارش ايرنا، سفير جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا روز جمعه در مصاحبه اي با خبرگزاري فلسطين در رم (اينفوپال) به مناسبت روز جهاني قدس ، تهاجم رژيم صهيونيستي به نوار غزه را اقدامي جنايت كارانه و ضد بشري خواند و گفت: فاجعه بارتر از حملات گسترده زميني و هوايي بر سر مردم بي دفاع غزه ، سكوت جهاني در برابر اين جنايات است.

وي گفت كه اين كه تمام اعضاي يك خانواده در برابر گلوله هاي تانك قرار مي گيرند و قطعه قطعه مي شوند اقدامي غير انساني و غير قابل تحمل و باور است.

صهيونيست ها با بهانه جويي هاي بي پايه و اساس اين فاجعه بزرگ انساني را بوجود آورده اند و درعكس العمل هاي جهاني متأسفانه مي بينيم كشورهاي غربي و بسياري از كشور هاي عرب و مسلمان يا دربرابر اين جنايات سكوت كرده اند و يا عملا در اين فجايع شريك رژيم صهيونيستي شده اند.

مظفري افزود: رژيم صهيونيستي با تداوم محاصره غزه و كشتار زنان و كودكان بي گناه تراژدي غمباري را دامن زده كه در تاريخ قرن جديد كم سابقه است. جمهوري اسلامي ايران ضمن تأكيد بر ضرورت اقدام فوري مجامع بين المللي به ويژه شوراي امنيت سازمان ملل در توقف كشتار و سركوب مردم بي گناه ، خواستار توقف فوري تجاوز اين رژيم و محكوميت اقدامات جنايتكارانه و لغو فوري محاصره غزه براي كمك رساني به مردم به ويژه مجروحين اين جنايات را درخواست كرده است.

سفير جمهوري اسلامي در ايتاليا گفت: قدس بعنوان مهم ترين مركز ظهور سه دين بزرگ جهاني و پيامبران الهي دغدغه تمامي اديان الهي است و نماد همبستگي و نقطه ثقل وحدت متدينين در مواجهه با رژيم صهيونيستي است. وظيفه پيروان همه اديان اعم از مسيحيت ، يهوديت و اسلام محكوميت اقدامات رژيم صهيونيستي در حملات بي رحمانه به مناطق فلسطيني بويژه نوار غزه و كشتار مردم بي دفاع فلسطين است.

روز قدس بايد به روز خشم و تنفر عمومي نسبت به جنايات صهيونيست ها تبديل شود چرا كه جنايات و كشتارهاي اخير براي همه مسلمانان و آزادگان جهان غيرقابل تحمل شده است. مردم آزاده دنيا با حضور و تظاهرات و فريادهايشان نشان دهند كه فلسطين تنها نيست و به اين صورت به فلسطيني ها پيام دهند كه فراموش نشده اند. اين ظلم و غصب پايدار نمي ماند و پايان نهايي نبرد بين حق و باطل، پيروزي حق است.

مظفري افزود: ظلم هرگز پايدار نمي ماند و آن رژيم نمي تواند با قتل عام مردم بي گناه و با ايجاد رعب و وحشت اراده ملت فلسطين را درهم شكند و در نهايت مردم فلسطين اعم از مسيحي،يهودي و مسلمان خواهند بود كه سرنوشت كشورشان را رقم خواهند زد.

به اميد روزي هستيم كه همه پيروان اديان الهي و همه صاحبان اصلي اين سرزمين در يك انتخابات آزاد سرنوشت خود و كشورشان را تعيين كنند تا در آينده شاهد جنايات و كشتاري از اين دست كه اكنون در سرزمين زخم خورده فلسطين مي بينيم، نباشيم.

گفتني است كه ايتاليايي ها و حاميان فلسطين در اين كشور در روزهاي اخير عليه رژيم صهيونيستي و سكوت رسانه ها و در دفاع از ملت فلسطين وارد ميدان شده و در ميادين شهرهاي مختلف راه پيمايي كردند.

امشب نيز قرار است در شهر پارلرمو در جنوب اين كشور تظاهرات در حمايت از ملت غزه شود و فردا (شنبه) نيز در شهر ميلان تظاهراتي به مناسبت روز قدس (با يك روز تاخير) برگزار خواهد شد.

'فدريكا موگريني' وزير خارجه ايتاليا نيز ضمن فاجعه بار خواندن بمباران مدرسه سازمان ملل در غزه كه موجب شهادت 17 تن شد، گفت: اين فاجعه بايد وجدان ها را تكان دهد.

اروپام ** 2171 ** 1917