۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۵۸
کد خبر: 81250097
T T
۰ نفر

مراسم گراميداشت روز جهاني قدس در كوبا برگزار شد

۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۵۸
کد خبر: 81250097
مراسم گراميداشت روز جهاني قدس در كوبا برگزار شد

مادريد- ايرنا- مراسم روز قدس با حضور مقامات مختلف حزبي و دولتي، سفراي خارجي و ديپلمات هاي مقيم ،شخصيت هاي اجتماعي و سياسي ،گروه ها و سازمان هاي مردم نهاد ،مسلمانان و روزنامه نگاران در هاوانا پايتخت كوبا برگزار شد.

به گزارش ايرنا به نقل از سفارت جمهوري اسلامي ايران در كوبا ،سخنرانان مراسم روز جهاني‌ قدس در كوبا طي‌ سخناني گفتند كه جامعه بين المللي و كشورهاي غربي با حمايت از جنايات رژيم صهيونيستي ، نسبت به ملت فلسطين بي‌ توجهي‌ مي‌ كنند.

پروفسور' آلبرا كمبراس' رييس كميته نجات فلسطين و بنياد دوستي كوبا با جهان عرب ، طي سخناني ضمن تقبيح نسل كشي مسلمانان و مردم فلسطين توسط رژيم صهيونيستي و بي توجهي برخي كشورها و سازمانهاي مسوول بين المللي نسبت به اين جنايت ، تنها راه پيروزي بر اين 'غده سرطاني و تروريستي' را مقاومت هر چه بيشتر ،اتحاد جهان و حركت بر محور مقاومت بيان كرد.

وي پيشنهاد تاريخي امام راحل در زمينه روز جهاني قدس را يك 'تاكتيك راهبردي' براي زنده نگه داشتن و نجات فلسطين و جلوگيري از كهنه شدن و فراموشي موضوع بيت المقدس توصيف كرده كه هر سال از سال قبل بهتر و با شكوهتر مي شود .

سفير فلسطين در هاوانا نيز با تشكر از جمهوري اسلامي ايران براي حمايت واقعي و خالصانه از مردم مظلوم فلسطين با گراميداشت روز جهاني قدس ، به تحليل نيات شرورانه رژيم صهيونيستي در حمله ددمنشانه عليه غزه پرداخت و خواستار حمايت همه جانبه دنياي آزاد براي توقف شرارت هاي يك ارتش شيطاني كاملا مصلح عليه يك ملت بي دفاع و پيگير حقوق حقه خود شد.

همچنين در اين مراسم ،امام 'يحيي پدرو' رييس مسلمانان كوبا نيز طي سخناني با انتقاد شديد از سكوت بسياري از سازمان هاي جهاني و كشور هاي مدعي حقوق بشر در برابر جنايات و نسل كشي رژيم صهيونيستي، خواستار احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطين و توقف هرچه سريعتر جنايت عليه اين ملت مظلوم و آزاده گرديد.

وي روز جهاني قدس را سبب وحدت مسلمانان عليه صهيونيسم در حمايت از مردم فلسطين برشمرد.

'علي چگني' سفير جمهوري اسلامي ايران در هاوانا نيز با توصيف رژيم صهيونيستي به عنوان يك رژيم مبتني بر ترور ،قتل، تجاوز و اشغالگري،مقاومت شهادت طلبانه مردم قهرمان غزه در برابر ددمنشي صهيونيست هاي خونخوار را ستود و خواستار حمايت هر چه بيشتر جهانيان از مردم فلسطين شد.

وي با استناد به جملاتي از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري، پيروزي مقاومت اسلامي فلسطين بر خصم زبون را حتمي دانست و گفت كه روز قدس يادگار حضرت امام خميني (ره) براي جاودانگي فلسطين و رهايي آن با تكيه بر ايمان و مقاومت الهام گرفته از رمضان است.

اروپام **1234** 1917