۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۲۱
کد خبر: 81250073
T T
۰ نفر
استاندار تهران: راهپيمايي روز قدس عامل مهمي در تداوم مقاومت مردم غزه است

شهرري - ايرنا - استاندار تهران گفت: حضور گسترده مردم ايران و ديگر مسلمانان جهان در راهپيمايي روز قدس، عامل مهمي در تداوم مقاومت مردم فلسطين جهت مبارزه با رژيم صهيونيستي است.

سيد حسين هاشمي روز جمعه در مراسم راهپيمايي روز قدس مردم مومن شهرري در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه روز قدس نماد بيداري جوامع اسلامي است با اشاره به سكوت برخي جوامع بخصوص كشورهاي عربي منطقه در خصوص وقايع اخير غزه، افزود: نفوذ جريان‌هاي صهيونيستي در جوامع مسلمان و گره خوردن منافع برخي از سران مرتجع كشورهاي اسلامي عامل اصلي اين سكوت است.

هاشمي ادامه داد: مجامع بين‌المللي و حقوق بشري اتفاق كوچكي در گوشه‌اي از دنيا مي‌افتد، نسبت به آن واكنش نشان مي‌دهند، اما عكس‌العمل آنها در قبال كشتار زنان، كودكان و افراد غيرنظامي بسيار ضعيف بوده است.

استاندار تهران اضافه كرد: روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامي در حمايت از فلسطين و عرصه‌اي براي نمايش عمق استراتژيك و دامنه نفوذ مكتب مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامي در پهنه گيتي است.

وي با اشاره به جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي بر عليه ملت مظلوم فلسطين اظهارداشت: اقدامات ددمنشانه رژيم غاصب اسرائيل عليه مردم مظلوم فلسطين و قتل‌عام وحشيانه زنان و كودكان ضرورت حضور در راهپيمايي روز قدس را مضاعف كرده است.

هاشمي گفت: حضور گسترده مردم ايران و ديگر مسلمانان جهان در راهپيمايي امروز روز قدس، عامل مهمي در تداوم مقاومت مردم فلسطين جهت مبارزه با رژيم صهيونيستي است.

وي با بيان اينكه مسلمانان جهان وظيفه سنگيني در مقابل مردم فلسطين و غزه دارند، سكوت مغرضانه برخي كشورهاي مسلمان و سران عرب را محكوم كرد و افزود: فلسطين اولويت جهان اسلام است‏ و روز قدس فرصت مغتنمي براي اعلام حمايت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطين است.

هاشمي روز قدس را روز انزجار از صهيونيست‌ها، حمايت از قدس و آزادي آن از چنگال صهيونيست‌ها دانست.

استاندار تهران با اشاره به تهاجم شديد رژيم صهيونيستي به غزه، تصريح كرد: راهپيمايي روز قدس در كشورهاي مختلف در آگاه كردن افكار عمومي اثرگذار است و به نوعي حمايت معنوي از مردم مظلوم فلسطين است.

هاشمي راهپيمايي روز قدس را تجديد بيعت با امام خميني (ره) دانست و خاطر نشان كرد: رژيم صهيونيستي بيش از 66 سال است كه مردم فلسطين را سركوب مي‌كند، اما نتوانسته آنها را شكست دهد. اين در حالي است كه آنها مجهز به تمام امكانات روز دنيا هستند، اما فلسطيني‌ها حداكثر سنگ و موشك‌هاي كوتاه برد دارند، آنها مقاومت كردند و مقاومت‌شان تا الان موفق بوده است.

تهرام/687//1348
۰ نفر