۱۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8124945
T T
۰ نفر

خالد مشعل در دیدار با لاریجانی:

۱۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8124945
خالد مشعل در دیدار با لاریجانی: حمله به غیرنظامیان نشانه استیصال رژیم صهیونیستی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/19 سیاسی.خارجی.سوریه.مشعل دمشق - خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) گفت: حمله به مردم بی گناه و کشتار زنان و کودکان نتیجه استیصال و ناامیدی سران رژیم صهیونیستی از پیروزی نظامی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وی که نیمه شب گذشته با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق دیدار کرد، افزود: مردم غزه با همه توان در حال دفاع از سرزمینشان هستند.
مشعل ضمن تقدیر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین یادآور شد: مقاومت رزمندگان حماس به هر شکل ممکن ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به حمله رزمندگان مقاومت به شهرک های صهیونیست نشین و مراکز نظامی این رژیم گفت: با اینکه دشمن برای حفظ روحیه نظامیان و شهروندان خود بر آمار واقعی تلفات سرپوش می گذارد، اما ترس و اضطراب همه وجود آنها را فراگرفته است.
لاریجانی نیز بی اثر بودن جنایات و تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی را ناشی از مقاومت دلیرانه مردم غزه دانست.
وی بار دیگر بر حمایت همیشگی ملت و دولت ایران ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن قتل عام زنان ، کودکان و افراد بی گناه در نوار غزه گفت، هدف از این جنایات درهم شکستن مقاومت است، اما این هدف هرگز محقق نخواهد شد.
همچنین رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با لاریجانی تلاش تروئیکای مجالس آسیایی برای کمک به مردم مظلوم غزه را مورد تاکید قرار داد.
وی با تشریح اوضاع غزه، سکوت مجامع بین المللی در قبال فجایع غزه را مورد انتقاد قرار داد و پیگیری بیشتر کشورهای اسلامی درباره موضوع غزه را خواستار شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در این دیدار همچنین توجه همسایگان فلسطین اشغالی در گشایش گذرگاه های منتهی به غزه را خواستار شد.
در این دیدار دو طرف ضمن محکوم ساختن تجاوزات ددمنشانه اسرائیل علیه مردم غزه به ویژه غیرنظامیان، بر ضرورت کمک رسانی سریع به آسیب دیدگان تهاجم اخیر تاکید کردند.
در این دو نشست، حسن غفوری فرد عضو هیات رییسه ، کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و سید احمد موسوی سفیر ایران در دمشق حضور داشتند.
رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه به منظور انجام سفر دو روزه وارد دمشق شد و مورد استقبال محمود الابرش رییس مجلس خلق سوریه قرار گرفت گفت وگو درباره تشکیل اجلاس فوق العاده تروئیکای بین المجالس آسیایی و رسیدگی به مشکلات غزه، از اهداف عمده این سفر عنوان شده است.
از زمان حمله صهیونیستی به غزه تاکنون حدود 700 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از سه هزار نفر مجروح شده اند.
شمار زیادی از مقام های سیاسی جهان نیز با سفر به منطقه یا برپایی نشست چندجانبه ، خواستار پایان دادن تجاوز اسرائیل به غزه شده اند، اما این رایزنی ها تا کنون به خاطر بی توجهی رژیم نژادپرست اسرائیل نتیجه ای درپی نداشته است.
خاورم 5 1368**1577**2312** شماره 129 ساعت 12:26 تمام
۰ نفر