۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۱۶
کد خبر: 81247854
T T
۰ نفر
سازمان های مردم نهاد در اعتراض به فجایع غزه،در تهران تجمع كردند

تهران- ایرنا- در آستانه روز جهانی قدس سازمان های مردم نهاد و فعالان حوزه زنان نیز در اعتراض به كشتار مردم غزه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع كردند.

بگزارش خبرنگار ایرنا،در این تجمع سازمان های مردم نهاد با قرائت بیانیه هایی به كشتار مردم بی دفاع غزه اعتراض كردند و از نماینده سازمان ملل در ایران تقاضا كردند تا صدای اعتراضشان را به گوش اعضای شورای امنیت برسانند و از كشتار مردم بی دفاع غزه جلوگیری كنند.

امام جمعه مسجد ژوهانسبورگ نیز در جمع معترضان با سخنرانی به زبان انگلیسی و با اشاره به تضییع حقوق زنان و كودكان فلسطینی در غزه از سامان ملل درخواست كرد تا به صدای مردم جهان گوش دهد و جلوی كشتار بی رحمانه مردم غزه را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار شگفتی از كشتار بی رحمانه مردم غزه افزود:در دنیایی كه بسیاری از با تشكیل انجمن هایی ازحقوق حیوانات دفاع می كنند عجیب است كه به كشتار كودكان و زنان در غزه عكس العملی نشان نمی دهند.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران نیز در جمع تظاهركنندگان حاضر شد و قول داد صدای معترضان را به گوش شورای امنیت سازمان ملل برساند.

گری لوییس افزود: من تصمیم گیرنده نیستم تصمیمات باید در شورای امنیت سازمان ملل گرفته شود.اما به شما قول می دهم خواسته ها و اعتراضتان را به گوش آنان برسانم.

قرار بود در این تجمع شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و معصومه ابتكار رییس سازمان محیط زیست حضور داشته باشند اما به دلیل جلسه هیات دولت در این جمع حاضر نشدند.

اجتمام(3)**1293**م.ب**1856
۰ نفر