۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۳
کد خبر: 81247681
T T
۰ نفر
بیش از 3500 هزار میلیارد تومان برای انجام طرح های بندری قرارداد منعقد شده است

تهران - ایرنا - معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای اجرای طرح های بندری و دریایی تاكنون اجرای سه هزار و 500 میلیارد تومان طرح به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

به گزارش ایرنا، علی جهاندیده عصر چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همكاری بانكی بین سازمان بنادر و دریانوردی و بانك توسعه صادرات ایران، افزود: هم اكنون اجرای 2 هزار میلیارد تومان از طرح های بندری و دریایی كشور نیز در دست مطالعه قرار دارد.

وی بر توسعه طرح های بندری و دریایی كشور تاكید كرد و گفت: طی 11 سال آینده جمهوری اسلامی ایران باید رتبه نخست حوزه دریایی منطقه را از آن خود كند، لذا ضروری است طرح ها و سرمایه گذاری های زیادی در این حوزه انجام شود.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی تصریح كرد: بیش از 90 درصد واردات و صادرات كشور از طریق دریا انجام می شود و جا دارد سرمایه گذاری در حوزه دریایی و پسكرانه ها بیش از پیش تقویت شود.

وی گفت: ظرفیت های بندری و دریایی كشور برای تامین نیاز 500 میلیون نفر از جمعیت منطقه پاسخگو است و ما باید از این ظرفیت ها حداكثر استفاده را ببریم.

وی با بیان اینكه حضور سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای طرح های دریایی كشور ریسك بانك ها را كاهش می دهد، افزود: با اتخاذ تدابیر مناسب و تعامل با بانكها، باید منابع بانكی در راستای توسعه طرح های بندری و دریایی مورد استفاه قرار گیرد تا زمینه های افزایش ارزش افزوده در این بخش بیش از پیش تقویت شود.

یادآور می شود؛ در تفاهم نامه ای كه عصر روز جاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و بانك توسعه صادرات ایران به امضا رسید، طرفین موافقت كردند به طرح هایی كه در حوزه بندری و دریانوردی توجیه اقتصادی دارند، تسهیلات مورد نیاز توسط بانك توسعه صادرات ایران پرداخت شود.

اقتصام(3)1108**1594
۰ نفر