۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81247310
T T
۰ نفر
امام جمعه مهاباد: روز قدس موجب بيداري جهاني نسبت به مساله فلسطين شده است

مهاباد - ايرنا - امام جمعه مهاباد گفت: برگزاري همه ساله روز قدس موجب بيداري مردم جهان نسبت به مساله فلسطين و مظلوميت كودكان و زنان بي دفاع آن در برابر حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي شده است.

ماموستا ملاقادر سهرابي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امام خميني (ره) براي همبستگي جهانيان با مردم فلسطين آخرين جمعه رمضان را به نام روز قدس نامگذاري كرد و قبل از اين نامگذاري تنها افراد كمي از مبارزه آزادي خواهانه مردم فلسطين آگاه بودند و هيچگونه هماهنگي و همصدايي نيز در بين مسلمانان در مورد فلسطين وجود نداشت.

وي اضافه كرد: امام خميني (ره) به عنوان يك عالم و رهبر جهان اسلام با نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس، نسبت به برحق بودن مبارزات مردم فلسطين و اهميت آزادي قدس تاكيد كردند.

ماموستا سهرابي گفت: پس از اين نامگذاري بود كه بسياري از مردم جهان با نام قدس آشنا شدند و هاله هاي ابهام و ناآشنايي مردم جهان از موضوع فلسطين برداشته شد.

وي اضافه كرد: بعد از اين نامگذاري جهانيان از نقشه هاي شوم و برنامه هاي رژيم صهيونيستي در فلسطين آگاه شده و ابعاد جنايت هاي اين رژيم در مناطق مختلف فلسطين در طول بيش از نيم قرن مبارزه آشكار شد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به جنايت هاي رژيم صهيونيستي در نوار غزه نيز گفت: اين رژيم از سكوت جامعه جهاني در مقابل اين جنايات استفاده كرده و وقيحانه تر از گذشته نسبت به قتل و كشتار زنان و كودكان بي دفاع فلسطيني پرداخته است.

وي اضافه كرد: اينك در آستانه روز جهاني قدس موج جهاني تازه اي از انزجار عمومي از جنايت هاي اين رژيم در دنيا به راه افتاده است و ملت هاي آزاديخواه جهان ضمن اعلام همبستگي با مردم فلسطين اين نسل كشي را محكوم كرده اند.

ماموستا سهرابي اظهار كرد: لازم است در اين برهه حساس از تاريخ اسلام، سران كشورهاي اسلامي و روشنفكران جهان اسلام با هم متحد شده و عليه اين جنايات رژيم صهيونيستي قيام كنند.

وي اضافه كرد: حمايت ها و اعلام همبستگي مسلمانان مي تواند برگ برنده اي براي مردم فلسطين و مقاومت آنها در مقابل اين رژيم اشغالگر باشد.

امام جمعه مهاباد از مردم ايران اسلامي خواست در اين روز تاريخي و بزرگ با حضور گسترده و پرشور در راهپيمايي روز قدس حمايت هاي خود از مردم فلسطين را اعلام كنند.

وي با دعوت از مردم مومن و روزدار مهابادي براي حضور گسترده در راهپيمايي روز قدس گفت: حضور گسترده مردم مي تواند نشان از اتحاد و هم صدايي آنان در محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي باشد.

7512/584/581