۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 81247141
T T
۰ نفر
10تعاوني توليد محصول سالم در هرمزگان تشكيل شده است

بندرعباس-ايرنا- مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: در راستاي توليد ساماندهي كشاورزان توليد كننده محصول سالم طي دو سال گذشته تاكنون تعداد 10 تعاوني توليد محصول سالم در سطح اين استان تشكيل شده است.

كوروش صادقي چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: تعاوني هاي ذكر شده محصولات توليدي خود را با الصاق برند مخصوصمحصولات توليدي مزارع خود را به بازار مصرف عرضه مي كنند.

وي از هرمزگان بعنوان يكي از استانهاي پيشتاز در زمينه توليد محصول سالم نام برد و خاطرنشان ساخت: اين طرح در رديف اولويت هاي اصلي سازمان جهاد كشاورزي اين استان قرار دارد.

اين مقام مسوول در سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان يادآورشد: اين طرح در سال زارعي جاري(مهر92تامهر93) در سطح 16هزار هكتار از مزارع و باغهاي اين استان به مورد اجرا گذاشته شده است.

وي ابراز داشت: اين طرح تاكنون در سطح چهار هزار و300 هكتار از مزارع ويكهزار هكتار از باغها اجرا شده وتا مهر ماه امسال (پايان سال زراعي 94-93 )نيز درباغات اجرا مي شود.

صادقي با اشاره به اهميت محصول سالم به خصوص ساماندهي پس از توليد آن گفت: سعي كرده ايم همه امكانات را بكار گيريم تا روند توسعه كار با سرعت بيشتري صورت پذيرد طوريكه سموم نباتي باقي مانده روي محصول كمتر از حد استاندارد باشد.

محصول سالم شامل آن دسته از محصولاتي است كه داراي حد مجاز باقيمانده آفت كش، عناصر، فلزات وسموم استفاده شده در مزرعه و با باغ باشد.

در جايي ديگر نيز آمده است: به محصولاتي سالم گفته مي شود كه ضوابط سه گانه الزامي (استاندارد سه گانه ) در توليد محصولات غذايي را رعايت كرده و تحت كنترل استاندارد هاي الزامي و اجباري كيفيت غذايي در كشاورزي قرار داشته باشند. وسعت مزارع و باغهاي هرمزگان 158هزار هكتار با توليد سالانه دو ميليون و 400 هزارتن با محوريت محصولات زراعي خارج از فصل اعلام شده است.ك/3

512/668