۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 81244499
T T
۰ نفر
حضور پرشور شیعیان هند، پاكستان و فیلیپین در آیین های شب قدر در مانیل

كوالالامپور - ایرنا - آیین های شب قدر و مراسم برسر نهادن قرآن كریم توسط شیعیان و عزاداران نخستین شهید محراب حضرت امیرالمومنین علی (ع) از ایران، هند، پاكستان و فیلیپین در مانیل برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین ها با حضور ایرانیان مقیم و 'علی اصغر محمدی' سفیر ایران در فیلیپین در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برگزار شد و شركت كنندگان ضمن دعا برای ملت مظلوم فلسطین، موج كشتار بی رحمانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محكوم كردند.

برنامه ها سه شب قدر با قرائت دعای روح بخش جوشن كبیر آغاز و 'سیدمهدی تاجزاده' قاری اعزامی از ایران آیاتی از كلام الله مجید را قرائت می كرد.

وی شب گذشته و در سومین شب قدر نیز سوره مباركه الرحمان را به یاد و خاطره شهدای غزه قرائت و از همگان خواست برای رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی دعا كنند.

حجت الاسلام علی الماسی خطیب اعزامی از ایران نیز طی سخنانی در شب های قدر با تاكید بر لزوم داشتن رفتار انسانی، خلق و خوی نیكو در برابر دیگران را امری لازم دانست.

وی با ذكر نمونه هایی از عملكرد ائمه اطهار(ع) در برخورد با توهین كنندگان، گفت: رفتارهای حسنه عامل موثر در نفوذ در دیگران است .

وی در ادامه به تشریح معانی و مفاهیم مسلمان، مومن و شیعه پرداخت و گفت: مسلمانی كه خود را متعهد به اجرای فرامین شرعی و دین بداند مومن است و مقام شیعه به عنوان فردی كه پیرو راستین ائمه اطهار(ع) است از این امور بسیار برتر است.

خطیب اعزامی به نقل از احادیث، شیعه را فردی بی قرار و ناآرام در راستای رسالت دینی دانست كه همه ابعاد زندگی اش براساس تعالیم معصومین (ع) است.

الماسی در ادامه كیدهای شیطان علیه فرزندان آدم را مطرح كرد و گفت كه ایجاد نفاق و دشمنی میان انسان ها از امور شیطانی است و در این راستا شیطان بسیاری را گمراه می كند.

برنامه بر سر گرفتن قرآن كریم و ذكر نام پروردگار و ائمه معصومین (ع) از دیگر برنامه هایی بود كه در شب های احیاء در فیلیپین اجرا شد.

آساق**1611