۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81244291
T T
۰ نفر
مدارس دخترانه شهرستان شیندند افغانستان با تهدید طالبان تعطیل است

كابل- ایرنا - مدارس دخترانه شهرستان شیندند هرات در غرب افغانستان به علت تهدیدهای طالبان و مشكلات امنیتی در این منطقه، همچنان تعطیل است.

عبدالروف احمدی سخنگوی پلیس غرب افغانستان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: به دلیل تهدید های امنیتی و حمله دو هفته قبل گروهی از مهاجمان مسلح به یك مدرسه دخترانه در شهرستان شیندند، مدارس این شهرستان تعطیل است.

سخنگوی پلیس غرب افغانستان افزود: اداره آموزش و پرورش پس از آن تصمیم به تعطیلی مدارس شهرستان شیدند گرفت كه گروهی مسلح به یك مدرسه دخترانه در این شهرستان حمله كردند و كاركنان این مدرسه را به گلوله بستند و یك تن را به شدت زخمی كردند.

احمدی با تاكید به اینكه تدابیر لازم برای تامین امنیت و بازگشایی دوباره مدارس دخترانه در شیندند اتخاذ شده است، گفت:فرمانده پلیس و فرماندار شیندند از سمت های خود بركنار و افراد دیگری جایگزین آنان شده اند.

سخنگوی پلیس غرب افغانستان ابراز اطمینان داد مدارس شهرستان شیندند پس از عید فطر بار دیگر بازگشایی خواهند شد.

نیروهای طالبان چندی پیش با پخش شب نامه های ساكنان شهرستان شیندند را تهدید كردند و از آنان خواستند مانع رفتن دختران خود به مدارس شوند.

شیندند از شهرستان های ناامن درجنوب شهرهرات درغرب افغانستان به شمار می رود كه با استان ناامن فراه نیز مرز مشترك دارد.

چند ماه پیش نیز 'عبادالله تلوار' فرمانده امنیتی پلیس استان قندز از به آتش كشیده شدن مدرسه ای دخترانه در منطقه آلاچین مركز این استان قندز خبر داد و گفت افراد مسلح ناشناس شب هنگام با ورود به این مدرسه دست و پای نگهبان را بستند و كلاس های درس را به آتش كشیدند.

به گفته فرمانده امنیتی پلیس استان قندوز مهاجمان مسیرهای منتهی به مدرسه را نیز بمب گذاری كرده بودند كه با حضور نیروهای امنیتی، صدماتی را نیز به آنان وارد كنند.

پیش از آن نیز نیروهای طالبان یك مدرسه را در شهرستان ' تولك ' استان غور، به آتش كشیدند كه بر اثر آن شمار زیادی از كتاب های كتابخانه مدرسه و دهها میز وصندلی دانش آموزان طعمه حریق شد.

آساق/م/ع.ن/1501