۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81241639
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: اتحاد امت اسلامي، نجات بخش ملت مظلوم فلسطين است

رشت - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت با اشاره به حملات ددمنشانه رژيم غاصب صهيونيستي به غزه گفت: اتحاد و بيداري امت هاي اسلامي، نجات بخش مردم مظلوم فلسطين است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله 'زين العابدين قرباني' در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه رشت افزود: فلسطينيان در ميان خاك و خون مي غلتند و تاكنون بيش از هزار نفر مجروح و صدها نفر كشته شده اند اما آمريكا و برخي دولت هاي اروپايي از اسراييل غاصب دفاع مي كنند و شماري از كشورهاي عربي هم سكوت كرده اند.

وي با اشاره به تحركات گروه تكفيري داعش اظهار كرد: فتواي مرجعيت معظم شيعه در عراق، نجات بخش بود و همگان بايد تحت لواي مرجعيت ديني، به مبارزه با گروه هاي افراطي بپردازند.

امام جمعه رشت در ادامه سخنانش به در پيش بودن روز جهاني قدس اشاره و اضافه كرد: همه مسلمانان جهان در راهپيمايي اين روز، با سردادن شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسراييل حضور يافته و انزجار خود از رژيم صهيونيستي را فرياد مي زنند.

نماينده ولي فقيه در گيلان همچنين با تسليت شهادت حضرت علي (ع) يكي از مهمترين ويژگي هاي اميرمومنان را ظلم ستيزي و عدالت خواهي ايشان دانست و بر ضرورت مطالعه نهج البلاغه و عمل به توصيه هاي آن امام همام تاكيد كرد.

وي با اشاره به شب هاي قدر گفت: اعمال يك ساله انسان در شب هاي قدر سنجيده و اندازه گيري و سپس سرنوشت انسان بر اساس آن نوشته مي شود.

آيت الله قرباني اظهار كرد: بايد در تمامي سال، اعمال نيك و رفتاري صالح داشته باشيم تا تقدير و سرنوشت خوبي برايمان رقم بخورد.

امام جمعه رشت همچنين بر ضرورت دستگيري و كمك به زندانيان نيازمند و جرايم غيرعمد تاكيد و اضافه كرد: افراد توانمند بايد به خانواده هاي اين افراد رسيدگي كنند تا گرفتاري بيشتري براي آنها پيش نيايد.ك/2

7296 / 695