۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81240299
T T
۰ نفر
تاكيد بر تدوين برنامه فرهنگي و اجتماعي با موضوع سفر در استان سمنان

سمنان - ايرنا - معاون سياسي امنيتي استانداري سمنان بر تهيه و تدوين برنامه فرهنگي و اجتماعي با موضوع سفر در اين استان تاكيد كرد.

'محمد صارمي زاده' روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهيلات سفر استان سمنان گفت: برگزاري آيين و اعياد مذهبي و ملي در تابستان با توجه به آداب و رسوم اين استان به منظور جذب گردشگر در اين برنامه گنجانده شود.

وي برگزاري نمايشگاه هاي صنايع دستي توليدي استان سمنان، تجهيز و ساماندهي مساجد و زيارتگاه ها، اجراي برنامه هاي مناسبتي، طراحي سفرهاي ارزان براي خانواده ها، تشويق به سفر به نقاط كمتر شناخته شده و طراحي فرم هايي براي نظرسنجي از مسافران در برنامه فرهنگي و اجتماعي سفر قابل بررسي است.

وي بر مستندسازي اقدامات دستگاهها و نهادهاي اجرايي، انتظامي و امدادي مختلف عضو ستاد تسهيلات سفر استان سمنان تاكيد و خاطرنشان كرد: انجام مستندسازي و انعكاس عملكرد و معرفي جاذبه هاي گردشگري به هموطنان مسافر، به شناخت نارسايي ها و نقاط ضعف منجر مي شود.

وي اظهار داشت: تعدادي از روستاهاي استان سمنان با عنوان روستاي هدف گردشگري ثبت شده اند كه اين نقاط قابليت اجراي تورهاي استان گردي ويژه دارند.

صارمي زاده با بيان اينكه برنامه ريزي براي ارايه خدمت شايسته به مسافران تابستاني عبوري از استان سمنان بايد هدف تمام مديران دستگاه هاي مرتبط باشد، اضافه كرد: ستاد تسهيلات سفر ستادي دايمي است و نبايد برنامه هاي آن موقت و مقطعي ديده شود.

وي بر نظارت دايمي و يكپارچه دستگاه هاي عضو ستاد تسهيلات سفر از مركز خدماتي، رفاهي و اقامتي را گامي براي بهبود ارايه خدمات در اين بخش ها عنوان كرد.

در اين نشست كنترل قيمتها، خدمات مناسب ترافيكي و انتظامي، ارايه راهنماي مسافران به همراه معرفي جاذبه هاي فرهنگي و اجتماعي و تاريخي، رعايت استاندارد و نظارت بر سطح بندي خدمات، كنترل نرخ تورهاي درون و برون استاني و ... مورد تاكيد معاون سياسي امنيتي استانداري سمنان قرار گرفت.ك/2

611/599