رونق تولید ملی نشاط كاری را به دنبال خواهد داشت

تهران - ایرنا - نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حمایت از كمپین «آری به تولید ملی» گفت: با افزایش كیفیت و كاهش قیمت محصولات باید به سمت رقابتی كردن كالاها و محصولات تولید داخل برویم.

علی عباسپور طهرانی‌فرد عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، درباره لزوم حمایت از تولید داخل، افزود: درصد بیكاری بین جوانان در كشور بالاست در صورتی كه تولید ما ملی باشد در نهایت كارخانه ها بیشتر فعالیت كرده و تولید و مصرف محصولات نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد نهایتا به سمتی خواهیم رفت كه درصد بیكاری در جامعه كاهش یافته و در مورد مسائل اقتصادی، با ارز نفتی كه از منابع زیرزمینی حاصل شده و برای همه نسل ها و كارهای زیربنایی هزینه می شود، می توان یك توسعه پایدار و در نهایت به طور موثر ارزها و درآمدهای دلاری را حفظ كرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش ضمن بیان اینكه با افزایش تولیدات داخلی عملا دست تولیدكنندگان به دلیل افزایش درآمدها باز شده و در نهایت افزایش كیفیت محصولات را خواهیم داشت، تصریح كرد: با توجه به افزایش و فروش تولیدات و كیفیت محصولات، قیمت تمام شده محصولات نیز باید كاهش پیدا كند.

عباسپور خاطرنشان كرد: افزایش كیفیت و كاهش قیمت سبب می شود به سمت تولیداتی برویم كه نه تنها در داخل كشور قابل مصرف باشند بلكه قابل رقابت با سایر كشورها خواهد بود كه سبب می شود به سمت صادرات بیشتر و بازار های جهانی رفته و در نتیجه تولید ناخالص ملی را افزایش و سبب شكوفایی كشور شویم.

این كارشناس مسائل اقتصادی تاكید كرد: رفتن به سمت تولید ملی سبب حركت به سوی بهبود كیفیت از نقطه نظر به روز كردن و استفاده از تكنولوژی های برتر و تنظیم محصولات براساس علم روز و پیشرفت های علمی شده و همچنین فعال شدن اقتصاد دانش بنیاد و بكارگیری نخبگان و متخصصین و كسانی كه در پژوهشگاه ها تحقیق می كنند، یك نشاط كاری ایجاد خواهد شد كه نتایج تحقیقات خود را در جهت افزایش كیفیت محصولات و محصولاتی كه برپایه تكنولوژی های نو و دانش بنیاد است، بنا كرده كه می توان از آن برای پیشرفت كشور هم بهره گرفت.

وی با اشاره به اینكه رفتن به سوی تولید ملی یك مجموعه چندوجهی است، گفت: اگر تلاش شود كه جامعه برای توسعه كشور در دنیا به عنوان یك كشور پیشرفته و پیشرو با اقتصاد شكوفا باشیم و بتوان متكی بودن به نفت را كاهش داد، كافی است.

عباسپور تصریح كرد: یكی از مشكلات ما این است كه درآمدهای كشور به نفت و صادرات نفتی متكی است و این شاید بد شانس ترین نوع كسب درآمد باشد چرا كه ذخایر نفتی را به پایان می رساند. نفت در آینده به عنوان یك عنصر ارزشمند نقش موثری در تحقق پیشرفت كشور خواهد داشت لذا متعلق به یك نسل نیست كه استخراج و مصرف شود زیرا در آن صورت نسل های آینده را از این نعمت محروم خواهیم كرد.

این استاد دانشگاه ضمن انتقاد از فروش نفت خام، تاكید كرد كه نفت خام را باید با ایجاد ارزش افزوده به كالاهای با ارزش تر تبدیل كرد و یا با تولید فرآورده های پتروشیمی كه ارزش بالاتری دارند به سمت اقدام به ایجاد تنوع در درآمدهای ارزی به خصوص از طریق معرفی توانمندی های صنعت كشور و تولیدات داخلی به بازارهای جهانی نمود.

اقتصام(4)9141**1558
۰ نفر