۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81239999
T T
۰ نفر

مشوق های مالی لازمه جذب سرمایه گذاری است

۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81239999
مشوق های مالی لازمه جذب سرمایه گذاری است

یاسوج - ایرنا - معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار كهگیلویه و بویراحمد تسهیل در امر سرمایه گذاری برای رونق تولید و فضای كسب و كار در استان را ضروری خواند و گفت: پیش بینی مشوق های بانكی، مالیاتی و بیمه ای لازمه جذب سرمایه گذاری در این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسن نوروزی روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی كمبود منابع مالی را از مهمترین مشكلات واحدهای تولیدی كهگیلویه و بویراحمد اعلام كرد و افزود: این امر تامین مواد اولیه و پرداخت اقساط بانكی واحدهای تولیدی استان را دچار مشكل كرده است.

وی با اشاره به نقش پرداخت تسهیلات در رونق تولید و صنعت، بیان كرد: بانك های عامل كهگیلویه و بویراحمد ارزیابی مجددی از وثیقه های طرح های اقتصادی موجود در بانك ها انجام داده و در صورت امكان بخشی از آنها را برای دریافت تسهیلات جدید آزاد كنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست برگزاری نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شهرستان های هشت گانه استان را بیانگر توجه جدی مسوولان استانی برای رفع مشكلات بخش تولید دانست.

جبار كیانی گفت: موانع متعددی بر سر راه بخش تولید و فضای كسب و كار كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه مهمترین آنها تزریق نشدن سرمایه در گردش از سوی بانك های عامل استان به این طرح ها است.

وی افزود: این امر ناشی از مشكلات اقتصادی بانك های عامل كهگیلویه و بویراحمد است كه با كمبود منابع مالی و بخشنامه های بازدارنده مواجه اند.

كیانی بیان كرد: از 244 واحد صنعتی موجود در كهگیلویه و بویراحمد 104 مورد تعطیل بوده و از 130 واحد تولیدی در حال ساخت در این استان نیز 48 مورد فعال و 82 واحد تعطیل و نیمه فعال است.

وی با اشاره به اینكه 60 درصد واحدهای تولیدی كهگیلویه و بویراحمد دچار ركود تولید و مشكل هستند، اظهار كرد: كمبود نقدینگی مهمترین مشكل این واحدها است.

كیانی ایجاد دفاتر بهبود فضای كسب و كار در اداره های اقتصادی كهگیلویه و بویراحمد را در كمك به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی موثر خواند.

وی عنوان كرد: باید از ظرفیت های موجود در كهگیلویه و بویراحمد برای تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از راهكارهای ایجاد منابع جدید، كار كارشناسی و برنامه ریزی دقیق بیش از پیش بهره گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست حمایت بانك های عامل استان در تامین منابع مالی واحدهای صنعتی دارای بدهی را مورد تاكید قرار داد.

داریوش دیودیده گفت: بانك های عامل كهگیلویه و بویراحمد دستورالعمل های خاص و دست و پاگیری دارند كه این امر مانع از پرداخت تسهیلات از سوی آنها به بخش تولید این استان می شود.

7535/671