۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81238814
T T
۰ نفر

ابتكار : بنزين پتروشيمي در تهران عرضه نمي‌شود

۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81238814
ابتكار : بنزين پتروشيمي در تهران عرضه نمي‌شود

تهران بزرگ - ايرنا - رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور گفت : امكان عرضه بنزين يورو 4 در استان تهران در حال پيگيري است اما در حال حاضر بنزين پتروشيمي در تهران عرضه نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، معصومه ابتكار روز سه شنبه در ادامه بازديد از محل اداره كل حفاظت محيط زيست استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اينكه طبق مقرارت محيط زيست احداث هر واحد جديد صنعتي بايد تا شعاع 120 كيلومتري شهر تهران ايجاد شود ؛واحدهاي جديدالتاسيس صنعتي در اين كلانشهر تهران ممنوع است.

وي با بيان لزوم رعايت مقررات استقرار صنايع در محدوده تعيين شده تصريح كرد: در مسير توسعه اقتصادي مي توان فناوري‌هاي جديد كه آسيبي به محيط زيست نمي رساند ايجاد شود.

وي با انتقاد از تمركز صنايع در تهران اظهار كرد : 30 درصد فعاليت‌هاي صنعتي كشور در مساحتي معادل 1.2درصد مساحت كل كشور در تهران متمركز شده است اين در حالي است كه ديگر كلان‌شهرها و مراكز با امكانات مناسب نيز براي جذب اين صنايع در سراسر كشور وجود دارد.

ابتكار اظهار كرد: واحدهاي صنعتي با برنامه ريزي منظم بايد نسبت به كاهش ميزان آلايندگي هوا ماشين آلات و دستگاه هاي صنعتي خود به همراه امحاء درست پسماندها و پساب‌هاي صنعتي اقدامات موثري انجام دهند.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: در استان تهران با توسعه شهرك‌هاي مسكوني نيز مخالف هستيم چرا كه ظرفيت زيستي تهران محدود است و هم‌اكنون در تهران ديگر آبي وجود ندارد.

وي با اشاره به حمايت‌هاي دولت و تلاش‌هاي شهرداري براي گسترش سيستم حمل و نقل عمومي اظهار كرد: شهروندان تهراني سعي كنند با استفاده از حمل و نقل عمومي از تردد خودروهاي شخصي در سطح شهرخودداري كنند.

ابتكار با اشاره به اينكه مصرف آب به عنوان يك معضل جدي در تهران مطرح است، تصريح كرد: ساكنان تهران در اين فكر نباشند كه هركاري را دوست دارند مي‌توانند انجام دهند چرا كه در نهايت بايد پاسخگو اعمال خود باشند.

رئيس سازمان محيط زيست درباره جابجايي صنايع مستقر در تهران به ديگر استان‌ها، گفت: سازمان در صدد است با استفاده از مشوق‌هايي بحث جابجايي صنايع استان تهران به ساير نقاط كشور را در جلسات دولت پيگيري كند تا با حمايت‌هاي بيشتر اين طرح را اجرايي كند.

تهرام564/1699 /537
۰ نفر