۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۲
کد خبر: 81238795
T T
۰ نفر
استاندار كرمان: تحليل و نقد منصفانه به مديران كمك مي كند

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان، گفت: خبرنگاران و رسانه ها بايد در حوزه تحليل و ارائه نقدهاي منصفانه و سازنده فعاليت داشته باشند زيرا اين موارد به مديران كمك مي كند.

'عليرضا رزم حسيني' روز سه شنبه در ديدار سرپرست و كاركنان خبرگزاري جمهوري اسلامي استان كرمان افزود: خبرنگاران و رسانه ها بايد در امر توسعه رسالت همراهي را داشته باشند و يار دوازدهم يا ضلع بعدي مثلث توسعه باشند.

وي بيان كرد: در بخش تحليل نه از ديدگاه دولتي بلكه از ديدگاه مديريتي بايد از بازتابهاي ديگر رسانه ها تحليل ارائه كنيد تا بدانيم در چه فضايي كار مي كنيم.

او گفت: مديران نياز به تعريف ندارند بلكه دوست داريم شما منتقد شويد البته انتقادي كه سازنده و كارساز باشد.

استاندار كرمان همچنين از سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي به عنوان خبرگزاري رسمي نظام ياد و بيان كرد: اين خبرگزاري قاعدتا در بخش خبر هم مرجع خبري است.

وي افزود: شما با دسترسي به ساير رسانه ها مي توانيد يك تحليل ارائه كنيد كه موجب شود اگر اصلاحاتي نياز باشد آن را انجام دهيم.

رزم حسيني گفت: دولت يازدهم دولتي راستگو و علاقه مند به كار است و مي خواهد روند توسعه سرعت پيدا كند كه در اين بين خبرنگاران يك مسووليت اجتماعي دارند زيرا با انتقال اطلاعات صحيح، بين دولت و ملت ارتباط برقرار مي كنند.



* شروع كار در استان با شعار ولايت و توسعه

استاندار كرمان در ادامه گفت: كار خود را در استان بر اساس يك ديدگاه شروع كرديم و آن ديدگاهي بود كه هم هدف دولت و هم هدف نظام بود لذا كار با شعار 'ولايت و توسعه' آغاز شد.

وي از شعار ولايت و توسعه به عنوان يك گفتمان جديد در استان و داراي ظرفيت ملي ياد و بيان كرد: اين گفتمان با هدف توسعه كرمان شكل گرفته لذا مديريت استان از هر جناحي و گروهي كه به توسعه كمك كند استقبال مي كند.

او افزود: عقب افتادگيهايي در كرمان وجود دارد و نياز است كه كار خوبي در اين استان صورت گيرد و آن هم در سايه هم افزايي و وحدت به وجود مي آيد.



* آرامش سياسي لازمه فعاليت سرمايه گذاران

رزم حسيني همچنين تاكيد كرد: فضاي وحدت و آرامش سياسي باعث مي شود تا سرمايه گذاران در يك فضاي همراه با آرامش و آسايش در استان حضور پيدا كنند كه در اين زمينه همه مسوولان به ميدان آمده اند.

وي گفت: دستگاه قضايي در استان 'كميته حمايت از سرمايه گذاران' را تشكيل داده كه كار بسيار بزرگي است زيرا مي خواهند به منظور سرعت بخشيدن به روند سرمايه گذاري اگر مشكلي فراروي سرمايه گذاران بود آن را مرتفع كنند.

رزم حسيني نقش امامان جمعه و روحانيت را در وحدت آفريني بسيار موثر خواند و اضافه كرد: اين قشر كه منادي وحدت در استان است در كنار ساير گروههاي سياسي بسيار كمك كرده اند تا در سايه فضاي همدلي بتوانيم كارها را انجام دهيم.



* امضاي بيش از 42 هزار ميليارد تومان موافقتنامه سرمايه گذاري

استاندار كرمان در ادامه گفت: در اين مدت بالغ بر 42 هزار و 394 ميليارد تومان تفاهمنامه سرمايه گذاري با شركتها و موسسات مختلف غيردولتي در استان به امضا رسيده است.

وي از آغاز پيگيري جدي براي اجرايي شدن اين موافقتنامه ها خبر و ادامه داد: افرادي را براي پيگيري اجراي موافقتنامه ها مشخص كرده ايم تا روند پيشرفت كار را بررسي كنند.

او بيان كرد: با كارهاي صورت گرفته تمايل و رغبت شركتهاي غيردولتي براي حضور و فعاليت در استان كرمان افزايش يافته است.

رزم حسيني مرحله بعد چرخه توسعه را حضور بخش خصوصي واقعي در استان برشمرد و گفت: وقتي يك شركت قوي خصوصي وارد شود اين رغبت را براي ساير شركتها نيز فراهم مي كند تا آنها هم وارد عرصه سرمايه گذاري استان شوند.

وي تاكيد كرد: هدف ما توسعه استان است و نتيجه توسعه هم تعالي انساني است كه بايد هم در عرصه فرهنگ و هم در عرصه اقتصاد توسعه صورت گيرد.



* توانمندي جامعه ايثارگران

استاندار كرمان همچنين با اشاره به جامعه ايثارگران گفت: استان كرمان جامعه ايثارگري بالايي دارد زيرا در دوران دفاع مقدس 110 هزار رزمنده داشتيم كه اكنون با خانواده آنها حدود 500 هزار نفر هستند و اين جامعه انتظاراتي دارند كه دولت نمي تواند به تنهايي همه اين انتظارات را برآورده كند.

وي افزود: يكي از برنامه هاي استان اين است كه تلاش كنيم به سمت توانمندسازي ايثارگران با استفاده از ظرفيتهاي آنان گام برداريم.

او گفت: نخستين همايش كسب و كار براي فرزندان شهدا و ايثارگران كه تعداد آنها هزار و 300 نفر است برگزار شد زيرا بايد آنها را به سمت بخش خصوصي سوق دهيم تا توانمند شوند و دولت هم در اين زمينه از آنها حمايت مي كند.

رزم حسيني بيان كرد: فعاليت جوانان در قالب تشكلهاي اقتصادي تحت نظر افراد كارآفرين و موفق بهترين راه براي اشتغال جوانان است.

وي گفت: فضاي وحدت، حضور شركتهاي غيردولتي، فعاليت بخش خصوصي واقعي و جوانان در قالب تشكلهاي اقتصادي مانند حلقه هاي زنجير به هم متصل هستند و در نهايت منجر به ايجاد اشتغال و توسعه مي شود.

استاندار كرمان بر اهميت اطلاع رساني تحليلي از رويكردهاي جديد مديريتي و بازخورد آنها تاكيد و بيان كرد: 'ايرنا' به عنوان خبرگزاري دولت نبايد خود را از ما جدا ببيند.

وي با تاكيد بر بهره گيري از ظرفيت روابط عمومي فرمانداريها و دستگاههاي اجرايي در فرايند اطلاع رساني گفت: همه مجموعه هاي رسانه اي و اطلاع رساني بايد با هم افزايي در مسير توسعه و تعالي استان و كشور گام بردارند.

'رسول محمدحسني' سرپرست خبرگزاري جمهوري اسلامي استان كرمان نيز در اين ديدار با اشاره به رويكرد جديد سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي مبني بر كيفيت گرايي و انجام كار حرفه اي در توليد و انتشار اخبار بر آمادگي ايرنا مركز كرمان براي همراهي با سياستهاي دولت تدبير و اميد و مديريت استان تاكيد كرد.ك/2

7444/8154/660
۰ نفر