۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81238322
T T
۰ نفر
فرودگاه هاي كشور طي حج امسال در خدمت زائران خواهد بود

تهران - ايرنا - رييس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌هاي كشور گفت كه تمامي امكانات فرودگاه هاي كشور در دوره حج امسال، در خدمت زائران بيت الله الحرام خواهد بود.

به گزارش ايرنا، «محمدعلي ايلخاني» روز سه شنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري افزود: اميدواريم امسال با تمهيداتي كه در فرودگاه امام خميني(ره) انديشيده شده، عمليات انتقال زائران بيت الله الحرام با كمترين مشكل انجام پذيرد.

وي گفت: ترمينال حجاج فرودگاه مهرآباد، امكانات لازم را براي ورود و خروج حجاج ندارد و با توجه به ظرفيت‌ها و توان موجود در فرودگاه امام خميني(ره)، انتظار مي‌رود امسال شاهد عمليات موفق‌تري نسبت به سال‌هاي قبل در خصوص انتقال حجاج به سرزمين وحي باشيم.

«سعيد چلندري» مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) نيز در اين جلسه بر آمادگي اين فرودگاه براي ارائه خدمات مناسب به حجاج ايراني تاكيد كرد.



** ضرورت حفظ شئونات زائران در فرودگاه امام(ره)

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت نيز با تاكيد بر ضرورت حفظ شئونات و آرامش زائران در فرودگاه امام خميني(ره) گفت: در سال‌هاي اخير بحث انتقال پروازها حجاج بيت الله الحرام به فرودگاه امام خميني(ره) همواره مطرح بوده، اما بايد توجه داشت كه مجموعه حج و زيارت داراي توقعات و انتظاراتي از مسوولان فرودگاه امام(ره) است كه در صورت برآورده شدن، اعزام حجاج از طريق اين فرودگاه مشكلي ندارد.

حجت الاسلام والمسلمين «سيدعلي قاضي عسكر» افزود: خوشبختانه با جلساتي كه رييس سازمان حج و زيارت با مسوولان فرودگاهي داشته، در كارها گشايشي حاصل شده تا امكاناتي فراهم شود كه زائر با حفظ شئونش و با آرامش از فرودگاه امام(ره) عازم حرمين شريفين شود.

«سعيد اوحدي» رييس سازمان حج و زيارت نيز گفت: يكي از دغدغه‌هاي سازمان حج و زيارت، نحوه نقل و انتقال بار حجاج و تشريفات ورود و خروج زائران است كه بايد تمهيداتي در خصوص آن انديشيده شود.

براساس برنامه ريزي صورت گرفته و سهميه مقرر از سوي عربستان سعودي امسال نزديك به 64 هزار زائر ايراني حج واجب به جاي خواهند آورد.

اجتمام ** 1666 ** 1071
۰ نفر