۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱
کد خبر: 81236814
T T
۰ نفر
تهيه طرح هادي 856 روستاي بالاي 20 خانوار آذربايجان غربي در دست اجراست

اروميه - ايرنا - مديركل دفتر امور روستايي استانداري آذربايجان غربي از اجراي تهيه طرح هادي براي 856 روستاي بالاي 20 خانوار اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عباداله شريف پور روز دوشنبه در يك نشست خبري افزود: اين طرح‌ها قرار بود تا پايان سال آينده تهيه شوند كه با هماهنگي و همكاري بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي و تامين اعتبارات لازم از طرف استانداري و مساعدت و همكاري دهياران استان، تهيه اين طرح ها تا پايان امسال به اتمام مي رسد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 2163 روستاي بالاي 20 خانوار در آذربايجان غربي وجود دارد اظهار كرد: با اتمام تهيه طرح هادي در اين روستاها، تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار در اين استان داراي طرح هادي مي شوند.

شريف پور با اشاره به اينكه اجراي طرح هادي در روستا موجب رونق و آباداني و عمران روستاها شده است گفت: در حال حاضر در 130 روستاي بالاي 20 خانوار اين استان اجراي طرح هادي به صورت نيمه تمام باقي مانده است كه با برنامه ريزي هاي انجام شده از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي و تعامل با شوراها و دهياران، اجراي اين طرح ها نيز امسال به پايان مي رسد.

مديركل دفتر امور روستايي استانداري آذربايجان غربي افزود: با هماهنگي هاي انجام شده و پيش‌ بيني تامين و جذب 600 ميليارد ريال اعتبار جديد در سال جاري، شاهد روند رو به رشد در اجراي طرح هاي مختلف در روستاهاي استان خواهيم بود.

وي اضافه كرد: پيش بيني مي شود بيش از يك هزار پروژه نيمه تمام و جديد در بخش عمران روستاها در سال جاري به بهره برداري برسند.

شريف پور با اشاره به اينكه كمبود آب و تامين آب شرب يكي از مسائل و مشكلات كشور و به تبع آن آذربايجان غربي است از آحاد مردم خواست تا در مديريت مصرف آب شرب سالم تلاش كنند.

وي با اشاره به استفاده ساكنان 531 روستاي استان از اينترنت پر سرعت نيز گفت: استفاده از اين فنآوري موجب توسعه فكري و فرهنگي روستاها شده و به روستائيان امكان تبادل اطلاعات و الگوگيري از دانش هاي نوين كشاورزي ديگر مناطق و كشورهاي مختلف دنيا را فراهم كرده است.

مديركل دفتر امور روستايي استانداري آذربايجان غربي از تشكيل 106 صندوق خرد اقتصادي در روستاهاي‌ مركز استان نيز خبر داد و افزود: اين صندوق ها با هدف تامين بخشي از مايحتاج اقتصادي روستاها و ايجاد اشتغال با مشاركت خود روستائيان تشكيل شده است.

بر اساس آخرين آمارگيري يك ميليون و 101 هزار و 511 نفر از جمعيت استان در دو هزار و 941 روستاي آذربايجان غربي ساكن هستند كه اين تعداد 27/37 درصد از جمعيت استان را تشكيل مي دهد.

582/581