۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۲
کد خبر: 81231310
T T
۰ نفر
موسسات قرآنی وابسته به وزرات ارشاد و تبلیغات اسلامی ادغام می شوند

زنجان - ایرنا - مدیركل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادغام موسسات قرآنی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی خبرداد.

اصغر امیرنیا، روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از نمایشگاه قرآنی استان زنجان با اشاره به اینكه در سراسر كشور چهارهزار موسسه قرآنی فعال است، افزود: این موسسات به صورت مشترك از سوی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی حمایت و هدایت می شوند.

امیرنیا از ادغام موسسات قرآنی وابسته به این نهادها خبر داد و افزود: با تشكیل اتحادیه های قرآنی، به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اتحادیه و تشكل‌های استانی در اتحادیه كشوری عضو می‌شوند.

وی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی را از رسالت های ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و با اشاره به جامعیت فعالیت های قرآنی یادآورشد: موضوع قرآن به حدی جامع و كامل است كه می توان در حوزه های هنری، سینمایی و رسانه های دیجیتالی به آن پرداخت.

امیرنیا بااشاره به اینكه پیوند هنر با قرآن كریم موجب ماندگاری آن هنر شده است، ادامه داد: هر آنچه كه با قرآن كریم آمیخته شود، برای همیشه ماندگار خواهد شد.

وی همچنین به رویكرد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره كرد و افزود: در راستای اجرای برنامه های قرآنی در استان ها، نخستین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری در 13 استان كشور به صورت همزمان برگزار می شود.

امیرنیا با اشاره به اینكه ماه مبارك رمضان ماه نزول قرآن است و فرصت برای بهره گیری از آیات الهی برای همه مسلمانان در این عرصه مهیاست، خاطرنشان كرد: باید برنامه های قرآنی در طول سال نیز استمرار پیدا كند.

وی به تعامل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باستاد عالی كانون های مساجد اشاره كرد و یادآورشد: كانون های فرهنگی و هنری مساجد یكی از مراكز فعال درعرصه قرآن است و از اینرو می توان از ظرفیت این مراكز برای توسعه و ترویج قرآن در جامعه استفاده كرد.

امیرنیا بابیان اینكه مساجد از دیرباز یكی از پایگاه های فعالیت های فرهنگی، هنری، اقتصادی و نظامی بوده است و تصمیمات مهم در صدر اسلام و زمان پیامبر گرامی اسلام در مساجد اتخاذ می شد، گفت: می توان از كانون های فرهنگی وهنری مساجد به عنوان یكی ازمراكز جذب جوانان به سوی مسجد و فعالیت های قرآنی یاد كرد.

596