۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81231215
T T
۰ نفر

شاهرود - ايرنا - سرپرست اداره كل راه آهن شمالشرق گفت: مرحله دوم پروژه تبديل سوزن هاي تراورس چوبي به سوزن هاي تراورس بتني در راه آهن شمالشرق آغاز شد.

'علي خدايي' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مرحله اول اين پروژه در شش ايستگاه ياتري، سرخدشت، لاهورد، بيابانك، سرخده و امروان 54 دستگاه سوزن مونتاژ و نصب شد.

وي خاطرنشان كرد: اين تبديل موجب صرف جويي 24 ميليارد و 300 ميليون ريالي شد.

وي افزود: مهمترين ويژگي نصب اين سوزنها با بهره برداري از سيستم ATC باعث افزايش ضريب ايمني تردد قطارها مي شود.

خدايي گفت: امكان افزايش سرعت قطارها و ظرفيت خطوط نيز از ويژگي هاي نصب اين سوزن هاست كه در نتيجه با افزايش سرعت و ظرفيت، تردد قطارها، مسافرت در زمان كمتري انجام مي شود.

وي افزود: ‌با توجه به اهميت تبديل سوزن هاي چوبي به بتوني در ايستگاه هاي 27 گانه راه آهن شمالشرق و براي هماهنگي و تسريع بيشتر كار توسط شركت هاي پيمانكار، نشستي در شاهرود برگزار شد.

خدايي افزود: در اين نشست كه معاون فني و زيربنائي و معاون مديركل خط و كارشناسان مربوطه خط و مسوولين شركت هاي پيمانكار مهندسي خط و ابنيه فني حضور داشتند به بررسي نقاط قوت و ضعف مرحله اول پرداخته شد و مرحله دوم اين طرح روز گذشته از ايستگاه گرداب كليد خورد.

وي تصريح كرد: اجراي به موقع و بدون خطر اين پروژه، امكان انجام بهينه نصب سوزن ها و توجه به تعامل بين شركت هاي سه گانه مجري طرح و توجه به پرداخت ها و اعتبارات لازم براي جلوگيري از توقف پروژه از جمله مباحث مطرح شده در اين نشست بود.

در راه آهن، سوزن به عنوان دو راهي شناخته مي شود و با استفاده از آن، سير قطارها در خطوط مختلف تغيير مي كند و از جمله مزيت هاي به كارگيري و نصب سوزن هاي تراورس بتني، ايستايي بيشتر و كاهش خرابي ها و سهولت در نگهداري و در نتيجه كاهش هزينه هاي نگهداري است.ك/3

7265/1496/599