۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81230016
T T
۰ نفر
استاندار سمنان: مديران تشريفات سرمايه گذاري را كم كنند

سمنان - ايرنا - استاندار سمنان خطاب به برخي مديران در نشست ستاد سرمايه گذاري استان سمنان گفت: تشريفات سرمايه گذاري را كم كنيد.

'محمد وكيلي' روز سه شنبه در نشست ستاد سرمايه گذاري و رفع موانع توليد استان سمنان تاكيد كرد: در شرايط فعلي نيازمند اين هستيم كه عزم ملي خود را براي سرمايه گذاري براي رفع مشكلات امنيتي، اقتصادي، اجتماعي و سياسي جامعه جزم كنيم و اين امر نيازمند فراهم كردن فضا براي فعاليت سرمايه گذاران است.

وي خطاب به مديران حاضر در اين نشست اظهار داشت: سرمايه گذار را دنبال نخود سياه نفرستيد و كمك به تسهيل روند سرمايه گذاري در استان سمنان با ايجاد پنجره واحد سرمايه گذاري در اين استان بايد براي مديران به باور تبديل شود و پاي كار بيايند.

وي با اشاره به عادت برخي مديران در فرستادن كارشناس به جلسات تصميم گيري در مورد سرمايه گذاري كه از سوي مدير به وي گفته مي شود در آن نشست قولي ندهد، ادامه داد: برخي مديران دولتي به اينگونه تصدي گري عادت كرده اند و قدرت خود را در تصدي‌گري مي بينند.

وي با تاكيد بر اينكه قدرت مدير بايد در مديريت عالي، نظارت و تصميم گيري باشد، تصريح كرد: جلب و جذب سرمايه گذار و رفع موانع فعاليت سرمايه گذار به باور مديران تبديل شود.

وكيلي با اشاره به اينكه بر اساس برآوردهاي كشوري براي ايجاد هر شغل نيار به چهار ميليارد ريال سرمايه گذاري است، افزود: اعتبارات دولتي جوابگو نيست و رفع مشكلات و موانع فعاليت واحدهاي توليدي بايد دغدغه اصلي مديران باشد.

وي با اشاره به اينكه نتوانسته ايم مشكل سرمايه گذاران را حل كنيم، با ذكر نمونه اي از مشكلات يكي از سرمايه گذاران در استان سمنان، خاطرنشان كرد: يك سرمايه گذار تمام موانع را در كشورهاي ديگر مانند تركيه را پشت سر گذاشته ولي آمده در داخل كار كند در بانك كشور خودمان گير كرده است.

وي با اشاره به ايجاد پنجره واحد سرمايه گذاري در استان سمنان، بر انجام صفر تا صد كار سرمايه گذاران در اين واحد تاكيد كرد و ادامه داد: حدود 25 درصد از واحدهاي توليدي در استان سمنان غيرفعال هستند و در اين شرايط حفظ سرمايه گذاري موجود كه زمين و ماشين آلات دارد بسيار كم هزينه‌تر از ايجاد سرمايه گذاري جديد است.

وكيلي با اشاره به نرخ واقعي سود بانكي بالاي 35 درصد، افزود: سرمايه گذاري با اين شرايط كجا صرف دارد.

وي با اشاره به مطلب نگران كننده اي در استان سمنان، گفت: كارخانه ريسندگي پاكريس در مهديشهر دارد ماشين آلات و زمين اش را مي فروشد در حاليكه اينها سرمايه ملي است.

وي ادامه داد: بنياد مستضعفان به چه حقي دارد اين كار را مي كند و چرا نمي آيد واحد را فعال كند در حالي كه چند هزار كارگر را بيكار كرده، حالا بنياد مستضعفان هستي بنياد مستضعفان باش مگر در مقابل اين مملكت مسئوليت نداريد.

وي مجموعه شركت پاكريس مهديشهر را در زمان خود يكي از بهترين واحدهاي توليدي در نوع خود دانست.

وي بيكاري را عامل بسياري از معضلات اجتماعي مانند طلاق و سرقت هاي مختلف دانست و گفت: مشكل مملكت ما پول نيست بلكه فكر است.

وي افزود: استاندار اگر وظيفه اش اين نباشد كه زيرپاي سرمايه گذار را جارو كند و آب بپاشد پس چه وظيفه ديگري دارد.

وي تصريح كرد: يك كارشناس بي مسئوليت گفته در يك كارخانه بايد بسته شود چون كه يك خودروي توليدي آن در فلان جا تصادف كرده و آتش گرفته، خب شما كه كارشناسي بيا پيشنهاد بده كه رفع نقص كنيم و با بستن كارخانه مشكلي حل نمي شود.

استاندار سمنان بر ايجاد نمايشگاهي از توانمنديهاي استان سمنان در بخش مخترعين و توليدكنندگان به منظور معرفي بيشتر و استفاده از امكانات داخل استاني، تشكيل بورس ايده و همچنين بانك ايده هاي نو براي حمايت از كارآفرينان و مخترعين استان سمنان تاكيد كرد.

در اين نشست با حضور معاون برنامه ريزي استانداري و تعدادي مديران دستگاه هاي اجرايي چگونگي ايجاد و فعاليت پنجره واحد سرمايه گذاري، وضعيت چگونگي سرمايه گذاري در برخي موارد مطرح و تبادل نظر شد.ك/2

611/599