۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 81229916
T T
۰ نفر
مشمولان براي ثبت اجازه خروج به پليس گذرنامه مراجعه نكنند

تهران - ايرنا - رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به هماهنگي هاي صورت گرفته بين سازمان وظيفه عمومي و پليس مهاجرت افزود: از اين پس، ديگر لازم نيست مشمولان داراي گذرنامه براي ثبت اجازه خروج خود به پليس مهاجرت و گذرنامه مراجعه كنند.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سرهنگ «ابراهيم رضايي» به هماهنگي هاي اخير سازمان وظيفه عمومي ناجا و پليس مهاجرت و گذرنامه اشاره كرد و افزود: از اين پس، ديگر لازم نيست مشمولاني كه داراي گذرنامه هستند و اجازه خروج خود را از نظام وظيفه دريافت مي كنند، براي درج و ثبت آن در سيستم به پليس گذرنامه و مهاجرت مراجعه كنند.

وي ادامه داد: پيش از اين، مشمولان داراي گذرنامه براي خروج از كشور بايد به سازمان وظيفه عمومي مراجعه، اجازه خروج دريافت مي كردند و پس از صدور با مراجعه به مديريت گذرنامه استان ها، مجوز خود را در سيستم ثبت كرده و در نهايت مي توانستند به مرزها رفته و از كشور خارج شوند، اما با تمهيدات صورت گرفته و ارتباطات سيستمي كه بين سازمان نظام وظيفه و پليس مهاجرت و گذرنامه برقرار شده، ديگر لازم نيست مشمولان براي درج اجازه خروج خود، به پليس گذرنامه مراجعه كنند.

رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا تاكيد كرد: مشمولان داراي گذرنامه پس از دريافت اجازه خروج، مي توانند ظرف 24 تا 48 ساعت به مرزها مراجعه كرده و از آنجايي كه اطلاعات لازم براي خروج آنان، به صورت سيستمي از نظام وظيفه به پليس مهاجرت و گذرنامه و سپس از اين پليس به مرزها اعلام مي شود، مي توانند از كشور خارج شوند.

رضايي به مشمولاني كه گذرنامه ندارند و يا تاريخ اعتبار اين سند هويتي آنان به اتمام رسيده نيز اشاره كرد و گفت: براي اين افراد، فرآيند اجازه خروج مانند گذشته است، يعني آنان ابتدا با مراجعه به دفاتر «پليس +10» درخواست صدور و يا تعويض گذرنامه كرده، پس از دريافت گذرنامه، براي اخذ اجازه خروج به سازمان نظام وظيفه مراجعه، مجوز را گرفته و براي ثبت در سيستم پليس، به پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا مراجعه مي كنند.

به گفته اين مقام انتظامي، صدور اجازه خروج از زمانيكه مشمول به سازمان وظيفه عمومي ناجا مراجعه مي كند، وارد سيكل اداري نظام وظيفه شده و پس از سپردن وثيقه هاي لازم، مجوز خروج آنها به صورت آنلاين به پليس مهاجرت و گذرنامه ارسال شده و در نهايت پليس گذرنامه پس از چك كردن موارد، مجوزهاي خروج و اطلاعات افراد را به مرزها اعلام مي كند.



** ممنوعيت خروج زائران انفرادي با توجه به اوضاع عراق

رضايي با بيان اينكه اكنون و با توجه به اوضاع نابسامان عراق، همچنان خروج زائران عتبات عاليات به صورت انفرادي ممنوع است، گفت: خروج زائران ايراني از مرزهاي هوايي و زميني در قالب كاروان هاي سازمان حج و زيارت بدون هيچگونه ممنوعيتي ادامه دارد.

وي به ورود و خروج اتباع عراقي به كشور نيز اشاره كرد و افزود: اين اتباع اگر به صورت قانوني و از طريق نمايندگي ايران در عراق، رواديد دريافت كرده باشند، مي توانند وارد كشور شوند و پس از پايان مهلت اقامت خود بايد از كشور خارج شوند. برخورد با ورود غير مجاز به كشور نيز به قوت خود باقي است.

رضايي تاكيد كرد: گرچه اوضاع امنيتي در عراق نابسامان است، اما به دليل امنيت بالاي مرزهاي كشور، تغييري در برنامه ها و تمهيدات پليس جمهوري اسلامي ايران پيش نيامده است.



** بازگشت زائران ايراني از سامرا با تلاش ارتش عراق

رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا همچنين از بازگشت زائران ايراني كه در حرم سامرا پشت مرزها مانده بودند خبر داد و گفت: پس از چند روز انتظار و تلاش ارتش عراق، اين افراد توانستند از سامرا خارج و سپس از مرز، وارد كشور شوند.

اجتمام(1) ** 9105 ** 1071
۰ نفر