۱۱ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8122503
T T
۰ نفر
نگاهی به مهمترین محورهای مطبوعات روز چهارشنبه پاکستان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/11 کلیات.پاکستان.مطبوعات اسلام آباد- نگاهی به مهمترین محورهای مطبوعات روز چهارشنبه پاکستان به شرح ذیل است : - توقف حمایت لجستیکی پاکستان از کامیون های ناتو در ایالت سرحد دیلی تایمز در شماره امروز خود نوشت که دولت پاکستان برنامه ارسال تدارکات برای نیروهای خارجی در افغانستان را با استناد به اجرای عملیات نیروهای امنیتی در منطقه مرزی خیبر به تعلیق در آورد .
نیوز نیز به این خبر اشاره کرده و افزوده که دولت پاکستان با توجه به آغاز عملیات نیروهای امنیتی علیه شبه نظامیان در گذرگاه خیبر ، برنامه ارسال تدارکات برای نیروهای ناتو را در افغانستان بطور موقت به تعلیق در آورده است .
روزنامه دان نیز در تیتر سوم خود به این خبر پرداخته و به نقل از طارق حیات از مسوولان اداره گذرگاه خیبر نوشته که در منطقه مقررات منع آمد و رفت اعلام و جاده اصلی منتهی به مرز افغانستان مسدود شده است.
نوای وقت روزنامه اردو زبان پاکستان در این خصوص افزوده که نیروهای امنیتی با پشتیبانی بالگردهای توپدار و تانکها از امروز عملیات تهاجمی خود را در منطقه آغاز کرده اند .
- اظهارات وزیرخارجه پاکستان درباره تنش تنش با هند روزنامه دان به اظهارات محمود قریشی در خصوص درخواست پاکستان از هند برای تلاش برای کاهش تنش بین دو کشور به نقل از وی نوشته که ما از کاهش تنش های بین پاکستان و هند درپی مداخلات بین المللی اخیر تماس مستقیم بین فرماندهان ارتش دو کشور استقبال می کنیم.
نیوز نیز دراین باره پرداخته و افزوده که قریشی از هند خواست پایگاه های هوایی خط مقدم خود را از حال آماده باش خارج کند و نیروهایش را به مواضعی که در زمان صلح بودند بازگردند تا از تنش بین دو کشور که پس از حملات تروریستی ماه گذشته در بمبئی پیوسته رو به تشدید بوده است کاسته شود دیلی تایمز درتیتردوم خود به این خبر پرداخته و به نقل از پاراناب موکرجی وزیر امور خارجه هند نوشته که دهلی نو هیچ کاری انجام نداده است که منجر به تشدید تنش در روابط با پاکستان شود .
نوای وقت نیز به این موضوع اشاره داشته و به نقل از قریشی افزوده که ما معتقدیم فشار و اجبار نه تنها نمی تواند به حل اوضاع دشوار کنونی کمک کند بلکه باعث وخامت آن خواهد شد.
به نوشته نوای وقت قریشی بار دیگر بر آمادگی پاکستان برای همکاری با هند درزمینه تحقیقات درباره حملات بمبئی تاکید کرد و اطمینان داد دولت هند از همان روز اول رویکردی مثبت به این مساله داشته است .
- اظهارات مک کین سناتور آمریکایی مبنی بر آمادگی هند برای حمله به پاکستان ( نیوز) ، مذاکرات وزیر نیرو ایران با مقام های پاکستانی ( دان و نیوز) از دیگر محورهای خبری و تحلیلی مطبوعات امروز پاکستان است .
آساق 235;215#;215# شماره 099 ساعت 11:34 تمام
۰ نفر