۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۲۳:۱۳
کد خبر: 81223958
T T
۰ نفر
با اقدامات صورت گرفته سیر نزولی در تصادفات شهری بوجود آمده است

كاشان- ایرنا- رییس پلیس راهور ترافیك شهری ناجا گفت: پلیس راهور با استفاده از ظرفیت های جامعه یك سیر نزولی را در تصافات شهری بوجود آورده است.

سردار 'محسن مهرایی' شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی ترافیك شهرستان كاشان افزود: كاهش تصادفات شهری در یك دهه گذشته درحالی رخ داده كه با افزایش خودرو و تعداد رانندگان در كشور مواجه بوده ایم.

وی اظهار داشت: برای كنترل و كاهش سوانح رانندگی باید تجهیزات الكترونیكی و تابلوهای مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی را در شهرها افزایش دهیم تا رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر رعایت كنند.

وی افزود: در بیشتر شهرهای دنیا حضور فیزیكی پلیس كارساز نیست، ولی رانندگان بواسطه آشنایی با قوانین و وجود تجهیزات الكترونیكی مانند دوربین همواره وجود پلیس را احساس می كنند.

مهرایی خاطرنشان كرد: در ساختار نیروی انتظامی تنها استقرار نیروهای راهنمایی و رانندگی در شهرستان ها تدارك دیده شده ولی در صورت مساعدت شهرداری ها در تامین امكانات، حضور ماموران راهنمایی و رانندگی را در شهرها می توان شاهد بود.

رییس پلیس راهور استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: این استان بعد از استان های تهران، خراسان رضوی و فارس چهارمین استان حادثه خیز تصادفات كشور است.

سرهنگ 'حسین غلامی' افزود: شهرستان كاشان از جمله شهرهای نمونه در كاهش تصادفات طی سالهای اخیر است.

وی بلوار 'قطب راوندی' و خیابان 'امیركبیر' كاشان را دو نقطه حادثه خیز این شهر ذكر كرد و تصریح كرد: برای كاهش تصافات می توان در این نقاط با احداث پل عابر پیاده و استفاده از سیستم دوربین استفاده كرد.

غلامی موتور سیكلت ها را مهمترین عامل تصادفات در شهرستان كاشان دانست و خاطرنشان كرد: نبود كمربندی باعث شده كه بیشتر تصادفات در این شهرستان بین كامیون ها و موتور سیكلت ها رخ دهد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه كاشان نیز در این جلسه از نبود طرح جامع ترافیك در این شهرستان انتقاد كرد و گفت: شهروندان در زمینه انضباط عبور و مرور وسایل نقلیه در شهر حق و حقوقی دارند كه خواسته های آنها از جلسات و سیاستگذاری شورای ترافیك تعیین می شود.

'ابوالفضل صدرائیه' تصریح كرد: هنوز هیچ مانور ترافیكی در شهر برنامه ریزی نشده است تا نقاط ضعف و قوت را شناسایی و برای حل مشكلات اقدامات موثری انجام شود.

وی خاطرنشان كرد: كاشان بدلیل وجود واحدهای صنعتی و ساختار آموزش عالی كه در رابطه با حمل و نقل دارد، نگاه استانی را در حل مشكلات ترافیكی می طلبد.

7565/545/ 3404
۰ نفر