۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۲۳:۰۶
کد خبر: 81223956
T T
۰ نفر
امام جمعه كاشان: افزايش معرفت باعث كاهش جرم در جامعه مي شود

كاشان- ايرنا- نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: هرچه سطح معرفت در جامعه بلحاظ فرهنگي بالا برود گناه، جرم و جنايت نيز كاهش مي يابد.

به گزارش ايرنا، آيت الله 'عبدالنبي نمازي' شامگاه چهارشنبه در ديدار با اعضاي ستاد ديه كاشان با بيان اينكه نفوذ تبليغات و تهاجم دشمن، پيشگيري از گناه و جرم را سخت كرده است، اظهار داشت: اينترنت، شبكه هاي ماهواره اي و برخي بدآموزي ها در داخل كشور باعث ايجاد جرم و جنايت شده است.

وي با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان 'فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي' افزود: رهبرمعظم انقلاب در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري فرهنگ را از اقتصاد مهمتر دانستند، زيرا فرهنگ نقش اكسيژن را دارد.

وي نقش فرهنگ در جامعه، خانواده، مدرسه، دانشگاه، اداره و محيط كار را بسيار تاثيرگذار خواند و گفت: با اين وجود نبايد مايوس و نااميد شد، گرچه براي برطرف كردن آن بكار و تلاش زيادي نياز است.

عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: متصديان امر تعليم و تربيت، دانشگاهيان، نخبگان، علما و همه كساني كه در تنوير افكار عمومي نقش دارند، بايد جهاد فرهنگي انجام دهند.

آيت الله نمازي كار در ستادهاي ديه را خدمتي بزرگ دانست و تصريح كرد: كار در اين ستاد حالت دفاعي دارد.

وي با اشاره به روايات اسلامي گفت: وقتي مقدمات آزادي يك عضو خانواده توسط اعضاي ستاد ديه فراهم مي شود، شادي اعضاي ديگر خانواده را به همراه دارد.

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شد: آزادي زندانيان نه تنها باعث پيشگيري از عوارض و مفاسد در جامعه مي شود بلكه در روحيه فرزندان بخصوص دانش آموزان آنان تاثيرگذار است.

562/545