۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81223533
T T
۰ نفر
هوای تهران آلوده به گرد و غبار/ كمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت تشكیل شد

تهران بزرگ - ایرنا - كمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست معاون عمرانی استانداری تهران روز چهارشنبه در محل استانداری برگزار و طی آن روند آلودگی های اخیر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،در این جلسه پس از ارائه گزارش محیط زیست و هواشناسی و نمایندگان وزارت بهداشت و ورزش و امور جوانان و اورژانس تهران مقرر شد با توجه به اینكه مقدار گرد و غبار در شهر تهران تا دو روز آینده در بدترین حالت ثابت خواهد بود، اداره كل محیط زیست استان تهران هشدارهای لازم را از طریق بیانیه اعلام كند.

برای پیش‌بینی بهتر از وضعیت هوای تهران و اطلاع رسانی به موقع به شهروندان كمیته‌ای تشكیل شد تا نسبت به بررسی راهكارهای لازم و حتی در صورت نیاز اصلاح آئین‌نامه‌های مربوطه اقدام و موضوعات از طریق آن پیگیری شود.

تشكیل كمیته‌ای با عضویت اداره كل بحران استان تهران و محیط زیست و نمایندگان اداره كل بهداشت و معاونین عمرانی فرمانداریهای شهرستانهای مربوط برای بررسی منشاء آلودگی و گرد و غبار كه احتمالا معادن استان تهران هستند از دیگر مصوبات جلسه امروز كمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بود و مقرر شد گزارش آن در جلسه آینده ارائه شود.

براساس بحث‌‌های مطرح در جلسه امروز مقرر شد مركزی در محیط زیست استان تهران با تأمین بودجه استانداری تشكیل شود تا همه اطلاعات مربوط به هوا از طریق دستگاه‌های ذیربط را جمع‌آوری و نسبت به پیش‌بینی وضع هوا در ساعت‌ها و روزهای آینده اقدام و اطلاعات لازم را به مسئولین و مردم ارائه كند.

تهرام/1699**9977
۰ نفر