رییس جمهوری : دولت كمك به ایتام و خانواده های بی سرپرست را وظیفه خود می داند

تهران- ایرنا-رییس جمهوری در مراسم افطار ایتام فرهیخته و نخبه تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح كرد: دولت كمك به ایتام و خانواده هایی را كه به دلیل مشكلات، توان سرپرستی و اداره خانواده خود را ندارند، وظیفه و افتخار خود می داند.

حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی در این مراسم افطاری كه در فضایی صمیمی و آكنده از مهر و محبت با ایتام و كودكان بی سرپرست تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار كرد:در طول تاریخ بسیاری از كسانی كه در دوران كودكی و یا نوجوانی سختی های یتیمی را دیده و لمس كرده اند، به رشد و كمال بیشتری رسیده اند.

وی با بیان این مطلب كه اشرف مخلوقات عالم و برترین انسانها یعنی پیامبر گرامی اسلام(ص) در دوران كودكی پدر و سپس مادر خود را ازدست دادند و به مقام و منزلتی رسیدند كه همه فرشتگان عظمت و بزرگی آن حضرت را در عرش اعلا دیدند،‌ افزود: در اسلام و قرآن توجه فراوانی به احسان به ایتام شده است و بهترین خانه از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام ، خانه ای است كه در آن به یتیمی، احسان و نیكی شود.

دكتر روحانی ضمن قدردانی از كمیته امداد خمینی(ره) در كمك به كودكان بی سرپرست و خانواده های تحت پوشش این كمیته در كشور، تصریح كرد: خداوند را سپاسگزارم كه امشب من و همراهانم، میهمان سفره ایتام و كمیته امداد هستیم .

وی افزود: همه قدمهایی كه امام خمینی (ره) برای اسلام، مسلمانان و این كشور برداشت، مهم و ارزشمند هستند و دستور تاسیس كمیته امداد یكی از آن قدم های ارزشمند می باشد.

در ابتدای این مراسم كه دكتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهور حضور داشتند، حسین انواری رییس كمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن خیر مقدم گزارشی از اهداف و برنامه های كمیته امداد ارائه كرد.

همچنین گروه سرود دانش آموزان پسر و دختر تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) سرودی را در حضور رییس جمهوری اجرا كردند. رییس جمهوری و هیات همراه همچنین از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های خانواده های تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) كه در حاشیه این مراسم برپا بود ، بازدید كردند.

شبك** 9189 ** 19183** 1917