۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۹:۰۸
کد خبر: 81222572
T T
۰ نفر
تمايل روستاييان را براي ماندن در روستاها افزايش دهيم

سنندج – ايرنا – مديركل راه و شهرسازي استان كردستان گفت: بايد علاقه و تمايل روستاييان به عنوان توليدكنندگان براي ماندن در روستاها را افزايش دهيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد صادق وجدي روز سه شنبه در نشست شوراي شهر سنندج با موضوع حفاظت از اراضي ملي، افزود: با هجوم روستاييان به شهرها، توزيع جمعيت نامتعادل مي شود و شاهد افزايش حاشيه نشيني خواهيم بود.

وي اظهار كرد: بنگاه هاي معاملات ملكي در حاشيه شهر دست به تخلف مي زنند و به آلت دست زمين خواران تبديل شده اند.

وي گفت: گارد حفاظت از اراضي ملي وزارت راه و شهرسازي پس از تصويب در دولت به زودي فعاليت خود را آغاز مي كند.

وجدي افزود: اداره راه و شهرسازي كردستان با ايجاد كمربند سبز در اطراف شهر سنندج مخالفتي ندارد اما ظرف منابع مالي محدود است و يا بايد بهره وري را براي اين كار افزايش دهيم و يا اينكه درآمد را افزايش دهيم.

وجدي خواستار ارائه طرح هاي واقع بينانه و مطابق با بودجه و اعتبار موجود شد و گفت: اگر قرار است در اطراف شهر درختي هم بكاريم و نتوانيم از آن مواظبت كنيم و خشك شود، نكاشتن اين درخت منطقي تر است.

معاون فرماندار سنندج نيز در اين نشست گفت: بزرگترين مشكل در زمينه زمين خواري و ساخت و ساز غيرمجاز، بنگاه هاي معاملاتي هستند.

رضاعي افزود: اين بنگاه ها ضوابط و مقررات را رعايت نمي كنند و نظارتي بر روي آنها صورت نمي گيرد.

وي گفت: لازم است نيروي انتظامي و قوه قضاييه در رابطه با زمين خواري و ساخت و سازها فعال تر شوند.

معاون فرماندار سنندج با اشاره به اينكه در روستاها نيز دهيارها به تنهايي نمي توانند كاري از پيش ببرند، ادامه داد: مواردي بوده است كه دهيار از سوي قانون شكنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.ك/2

570/533