۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۵۱
کد خبر: 81222553
T T
۰ نفر
آماده گفت و گو با روسیه درمورد اجرای توافقنامه با اتحادیه اروپا هستیم

تهران-ایرنا- رییس جمهوری اوكراین روز سه شنبه اعلام كرد كه این كشور آماده است 11 ژوئیه(20 تیر) با روسیه و اتحادیه اروپا در مورد اجرای توافق نامه اخیر میان اوكراین- اتحادیه اروپا مذاكره كند.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاكس اوكراین، 'پترو پوروشنكو' در دیدار با كارل بیلدت وزیر خارجه سوئد در مورد گام های بیشتر در جهت اجرای توافق نامه اخیر اتحادیه اروپا- اوكراین مذاكره كردند.

در این دیدار رییس جمهوری اوكراین از كارل بیلدت به خاطر اقداماتش برای حمایت از اوكراین قدردانی كرد.

پوروشنكو خطاب به وزیر خارجه سوئد گفت: شما اقدامات چشمگیری را برای امضا توافق نامه میان اتحادیه اروپا و اوكراین انجام دادید.

رییس جمهوری اوكراین همچنین تایید كرد كه هدف اوكراین برگزاری مذاكرات در تاریخ 11 ژوئیه با حضور نمایندگانی از اتحادیه اروپا، روسیه و اوكراین در مورد ابعاد اقتصادی اجرای این توافق نامه است.

وزیر خارجه سوئد و رئیس جمهوری اوكراین در این دیدار توافق كردند كه اقداماتشان را در جهت همگرایی اوكراین به اتحادیه اروپا و ایجاد ثبات در منطقه دونباس هماهنگ كنند.

همچنین آرسنی یاتسنیوك نخست وزیر اوكراین نیز با وزیر خارجه سوئد در مورد اجرای موثر توافق نامه اخیر اوكراین با اتحادیه اروپا مذاكره كرد.

نخست وزیر اوكراین و وزیر خارجه سوئد در این دیدار در مورد نتایح نشست 27 ژوئن شورای اروپا و همچنین برداشتن گام های بیشتر برای اجرای موثر توافق نامه اتحادیه اروپا- اوكراین رایزنی كردند.

به دنبال پایان آتش بس یك جانبه اعلام شده از سوی دولت اوكراین، یك سخنگوی ارتش اوكراین اعلام كرد كه نیروهای دولتی این كشور حملات هوایی و توپخانه ای را علیه مواضع شبه نظامیان حامی روسیه در روز سه شنبه ترتیب دادند.

ارینا هراچنكو نماینده رییس جمهوری اوكراین برای حل و فصل اوضاع در مناطق دونتسك و لوهانسك نیز اعلام كرد كه سومین نشست نمایندگان سازمان امنیت و همكاری اروپا – اوكراین – روسیه ممكن است در شهر مینسك برگزار شود.

رسانام**9234**1010