۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۹
کد خبر: 81222176
T T
۰ نفر
براي چاپ كتاب پيشگامان مبارزه با استعماردر جنوب آماده همكاري هستيم

بوشهر- ايرنا - رييس بنياد ايرانشناسي شعبه بوشهر گفت: آماده همكاري با افراد مختلف براي تدوين و چاپ كتاب پيشگامان مبارزه با استعمار در جنوب هستيم.

به گزارش ايرنا، عبدالكريم مشايخي روز سه شنبه در نشست هماهنگي برگزاري كنگره بين المللي شهيد رييسعلي دلواري افزود: شهيد رييسعلي دلواري، همرزمانش و علمايي كه نهضت جنوب در مبارزه با استعمار را هدايت كردند، در مجموع 12 نفر هستند كه معرفي اين شخصيت ها و نقش آنان در مبارزه با استعمار كار ارزشمندي است.

وي اظهار كرد: دراين زمينه از توان كساني كه دراين عرصه فعاليت ها و آثاري داشته اند بهره مي بريم و اميدواريم اين كتاب براي ارائه در كنگره بين المللي يكصدمين سالگرد شهادت رييسعلي دلواري آماده شود.

مشايخي با اشاره به برگزاري اين كنگره درسطح بين المللي گفت: با توجه به جايگاه شهيد رييسعلي دلواري در مبارزه با استعمار وعنايت رهبر معظم انقلاب به اين شهيد و همرزمان وي و روحانيون تاثيرگذار در اين نهضت، تلاش ما اين است كه كنگره يكصدمين سالگرد اين شهيد بزرگوار را به بهترين شكل و در شان وي برگزار كنيم.

وي بيان كرد: نماينده ولي فقيه استان و امام جمعه بوشهر با استقبال از برگزاري اين كنگره پيشنهاد دادند ستادي براي اين امر تشكيل شود و از هم اكنون برنامه ريزي هاي لازم صورت گيرد.

مشايخي افزود: با توجه به نقش شهيد رييسعلي دلواري و همرزمانش در تاريخ معاصر به گونه اي برنامه ريزي كنيم كه حضور رييس جمهوري در اين كنگره بين المللي را داشته باشيم و از دفتر مقام معظم رهبري درخواست تا پيامي از طرف ايشان براي آغاز اين كنگره صادر شود.

وي با تاكيد بر تامين اعتبار لازم براي برگزاري كنگره ادامه داد: براي تاثيرگذاري هرچه بيشتر اين كنگره بين المللي پيشنهاد مي شود اين كنگره در ساير شهرستان ها نيز برگزار شود. ك/2

7209/539
۰ نفر